[FreeBSD] beallitasok

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2002. Jún. 29., Szo, 08:35:52 CEST

Hello,

On Fri, Jun 28, 2002 at 06:59:29PM +0200, Hollerbach István wrote:

> 1. Rootkent mar tudok internetezni, levelezni. Ezt a levelet is rootkent
> kuldom. Hogyan tudom beallitani, hogy userkent is tudjak? A User PPP,
> vagy a Kernel PPP a jobb? A KDE 3.0-t hasznalom, Konqueror bongeszovel,
> es KMail levelezovel, Kppp tarcsazoval. Reszletes leirast kernek,
> mindket megoldasra (Kernel PPP, User PPP), mert a handbook nem vilagos
> a szamomra.

Az user-ppp szerintem sokkal fájdalommentesebb, logikusabb.
Hogy ne csak rootként tudd használni, ez kell a ppp.conf -ba:
allow users *
(vagy a * helyén azon felhasználók, akik használhatják)

> 2. Annakidejen a Linux alatt megszoktam, es megszerettem a Midnight
> Commandert. Hiaba allitom be, hogy a sajat editorjat hasznalja, ennek
> ellenere azt az eletidegen, gyuloletes vi-t hasznalja. Hol lehet
> beallitani?

Alapértelmezésben ncurses libraryval épül fel a midc, amivel valami miatt
ez a dolog nem működik.  Hogy FreeBSD specifikus probléma-e azt nem tudom,
mindenesetre a portból eleve kivették az editor buildját.  Slang
libraryval viszont működik...

cd /usr/ports/misc/midc
make install -DWITH_SLANG

> 3. A bash shellt hasznalom. Linux alatt tudtam hasznalni Shift+PgUp vagy
> PgDown-t lapozasra, BSD alatt nem. Az eger kozepso gombjat sem lehet
> hasznalni beillesztesre, pedig a bash ezt lehetove teszi. Neztem a man

Bashnak semmi köze az egérhez, azt se tudja, hogy létezik, a moused
csinálja.  Próbálj azzal szórakozni, hogy felismerje az egér középső
gombját.

> 4. Szeretnem, ha a Backspace, Delete, Home, End billentyuket a nekik
> megfelelo funkciokkal tudnam hasznalni a KDE Konsolejában.

Szerintem lehet hogy csak annyi a baj, hogy a Konsole nem az
alalpértelmezett shelledet (ha jól veszem ki, bash) akarja elindítani,
hanem a /bin/sh -t, ahol ezek tényleg nem működnek.  Legalábbis legutóbbi
emlékeim szerint minden gond nélkül ment X alatt egy bashban az ilyesmi.

> Jo lenne, ha
> Midnight Commander is tudna ezt, es ugy jelenne meg, ahogy karakteres
> uzemmodban (kek szinben). Hol lehet beallitani?

xterm -tn xterm-color
Meg kell nézni, hogy a te terminál progidnak milyen paraméter kell ahhoz,
hogy ne xterm-re állítsa a terminál típusát, hanem xterm-color-ra.

Üdv