[FreeBSD] Re: FreeBSD V1 #370

Vas Jozsef vj at hpo.hu
2002. Jún. 10., H, 22:35:41 CEST

Hello!

Peter \"Stx\" Bognar wrote:

> Mindket oldalon van most netware servek amibe az arcnetel van
> osszekotve.

> Masra nem hasznaljuk.

Egyszer ISDN backuppal kiserleteztunk, multilink-el, szoval 128 kbit/s.
Egy sima novelles bejelentkezes (amit persze LAN-ra alakitottunk ki)
percekig tartott, hasznalhatatlan volt. Ezek utan a 256-tol sem remelek
sokat. Persze az a kerdes, mire akarjatok hasznalni. Nagyok-e a file-ok,
futtattok-e alkalmazasokat szerverrol, van-e ZEN, nyomtatasok
atmennek-e a tuloldalra, stb.
Az a velemenyem, mukodore meg lehet csinalni, de hasznalhatora aligha.

> Mert draga;)

Ha tenyleg nem hasznaljatok masra, lemondhatjatok a berelt vonalat,
abbol mar talan ki is johet egy ev alatt.:)

> A helyzet az, hogy padlasokon at megy a vezetek, es valamilyen oknal
> fogva meg sem kozeliti a 1M/s-t.

Biztos? Megerne ellenorizni azt a koaxot. Egyebkent milyen hosszu?
Remelem, nem tobb nehany szaz meternel...
Persze ez az 1Mbit/s csak a fizikai sebesseg, file atvitelben ennel
valamivel kevesebb lesz.

> Uvegszalat meg el lehet felejteni sajnos:(

Pedig csak egyszei koltseg van vele kiepiteskor, berleti dija nincs, raadasul
akar gigabites sebessegig mukodik.

> ...Na de mindegy. Uvegszalon gondolkodom.
> Csak ebben a temaban meginkabb nem vagyok otthon. Felvilagositana
> valaki, mi mennyi hogy?:)

Amit nem tudsz megsporolni, az maga a kabel. Ezt ki kell epittetned valakivel,
ami - bar fogalmam sincs a lehetosegeitekrol - nem lehet olyan draga, hiszen
az ARCNET nyomvonalat felhasznalhatjatok. Multimodusut epittess, mert a
monomodusu nagyobb tavolsagra valo, es hozza minden sokkal dragabb!
Kapsz nehany optikai csatlakozot a falra a szerverek melle, vagy a rendezo
szekrenyedbe ha van olyan, a tobbi pedig a te dolgod.
A legolcsobb, ha a szerverekbe kerul egy AUI csatlakozos regi ethernet kartya,
arra pedig radugsz egy optikai transceivert. Ilyet a KTI, vagy mas olcso gyarto

10-20 e Ft magassagaban hozzad vag. Ezzel 10M half duplexnel tartasz.
Ha az igeny nagyobb, lehet a switcheidben optikai modul, a szervereidben
optikai ethernet kártya, illetve esetleg hasznalhatsz media konvertert.
Arban es teljesitmenyben a felso hatar a csillagos eg. De mindezt ugyanazon
az uvegszalon meg tudod csinalni.
Szerintem ha egy modod van ra, ne probalj LAN-t WAN-on atpreselni,
mert vagy lassu lesz, vagy nagyon draga, vagy mindketto. Ha semmi penzetek
sincs, inkabb hozzatok helyre az ARCNET-et, de szerintem ne alljatok at
berelt vonalra.

Udv.:
V.J.