FreeBSD V1 #370

Peter "Stx" Bognar stx at demoscene.hu
2002. Jún. 10., H, 10:19:40 CEST

> From: Vas Jozsef <vj at hpo.hu>
> Subject: Re: [FreeBSD] IPX over IP tunnel
>
> Hello!
>
> Szerintem a kerdes inkabb a Novell listara valo.
> Valaszt is tobbet, jobbat kapnal ott... :))
 Azert itt kerdezem mert a gatewayek FreeBSD-k:)

> Mindket helyen egy-egy 4.11-es szerver a klienseivel,
> vagy az egyik oldalon csak kliensek vannak?
Mindket oldalon van most netware servek amibe az arcnetel van
osszekotve.

> Es ezeket masra nem hasznaljatok?

Masra nem hasznaljuk.

> Kar, de ugy emlekszem a 4.11 tudta azt ami neked kell.

> Pedig ennel olcsobbat nehez talalni. De miert nem huztok a helyere uveget?

Mert draga;)
> Nem hiszem, hogy dragabb lenne, mint a MATAV-tol vonalat berelni.
> Azt a tavolsagot, amit ARCNET-tel atviszel, multimodusu uveggel is
> meg lehet oldani, akar gigabites sebesseggel.

> Ezt nem ertem. Az ARCNET emlekeim szerint 1Mbit/s.
> Nem tul sok, de azert a 256kbit/s -nal negyszer tobb.

> Ha csak ez a baj, egy regi hw-bol epits IPX routert
> (mondjuk egy ketuseres ingyenes NetWare-bol, vagy
> barmibol), es hasznalhatod tovabb az ARCNET-et.

A helyzet az, hogy padlasokon at megy a vezetek, es valamilyen oknal
fogva megsem kozeliti a 1M/s-t. Uvelszalat meg el lehet felejteni
sajnos:(

> Becsuld meg, mennyi maradna a 256k-s berelt vonaladbol
> erre a VPN-re. Ha masra nem is hasznalnatok, szerintem akkor is keves.
Tisztan maradna 256kbit/s. Na de mindegy. Uvegszalon gondolkodom.
Csak ebben a temaban meginkabb nem vagyok otthon. Felvilagositana
valaki, mi mennyi hogy?:)

> Egyebkent ha jol emlekszem, a Novell-nek volt erre megoldasa, ugy hivtak
> mint a subjectet.
> Ugy remlik, ket szerver kozott mukodhetett az IPX tunnel, de javitson ki,
> akinek dolga volt vele.
> Talan a 4.11-nek resze is volt...
Na most en nem ertek a novellhez, a novellnek meg vannak fura dolgai
tcp/ip ugyben. Ugy hogy ezert keresek ehhez hasonlo megoldast.

> Udv.:
> V.J.
Udv,
  stx