[FreeBSD] magyar ekezetek

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2002. Jún. 4., K, 17:21:06 CEST

On Mon, Jun 03, 2002 at 08:28:24AM +0200, Zahemszky Gábor wrote:
> Sziasztok!
>
> Kisse hulye a kerdes. FBSD 4.5, kisse extrem modon csak a portok frissitve.
> (kb 2 napja az utolso)  A helyzet az, hogy az icewm amit hasznalok, eleg
> korrektul kezelei (latszolag) az ekezeteket, 1.4-es GNOME tobbe-kevesbe szepen
> tudott magyarul (en csak annyit teszek az ugy erdekeben, h
> LANG=hu_HU.ISO8859-2 ; export LANG
> ), viszont meglehetosen furcsa pl. a KDE3.  Mindenfele kriksz-krakszok
> latszanak ott, ahol szep ekezetes karaktereknek kene lenniuk. Eddig szinte
> teljes megelegedessel hasznaltam a GAIM-ot, ami ha nem is tud magyarul, de
> [...]

Bocs, hogy onmagamnak valaszolok, hatha belefut valaki mas is, ne
idegeskedjen rajta.  Bar nem oldodott meg minden bajom, ezert varom meg a
valaszokat, de:

a) mint azt valaki csendben megsugta, ha foltelepitenem a kde-i18n-hu vagy
mi a szosz nevu csomagot, akkor lenne magyaritas - azaz KDE3 szepen beszel
magyarul

b) a GAIM meggyogyult, mint kiderult a tuloldalon futo W*-s Yahoo!-kliens
ujratelepitese oldotta meg a problemamat, azota megint minden szep es jo,
minden gyonyoruen olvashato - meg a problemas hosszu o" es u" is.

c) Maradt meg problemam, az elso.  Tehat, mivel fenn van a GNOME is es a
KDE is, es az icewm ugy van forditva, ezert az ice standard menujeben
latszanak a GNOME-s es KDE-s almenuk, GNOME, GNOME alkalmazasok es KDE
neven.  A GNOME menupont alatt gyonyoru ekes magyar nyelven latszodnak az
almenupontok, ezzel szemben a KDE alatt: angilusul latszanak a menupontok
(ha KDE fut ezek mangyarok), valamint megjelenik nehany plusz menupont
magyarul, amde kriksz-krakszokkal tarkitva.  (Applications, Development,
Edutaintment, stb, WordProcessing, majd: Vez*rl*k*zpont, ahol *-or irok,
ott mindenfele - amugy konzisztens - baromsag, (C) jel, kis a' helyett A^ es
tarsai).  No ezzel mit lehet csinalni?

ZGabor < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"