[FreeBSD] sed <utozongek>

Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu
2002. Júl. 23., K, 09:32:32 CEST

>Nem kotekedni, hanem tanulni akarok: en ezt most az aktualisan rendelkezesemre
>allo FreeBSD-4.6R-en kiprobaltam, az alapban adott sh-ban, az alap sed-del,
>es baromira nem jott ossze.  Neked ez melyik sed-del, milyen oprenceren
>adja a kivant eredmenyt?

nem is tekintenem annak (:

mivel a munkahelyemen ucsorogtem epp, az elso
kezem ugyebe kerulo ALPHA-n probaltam ki.
Tru64 4.0F.

(csak a torteneti huseg kedveert...)
a parancs igy nezett ki a terminalomon eredetileg:

... | sed 's/^\(.\)\(.*$\)/\1/'

(mint az varhato volt a masodik \(\) mar a dolog
vegkimenetelet tekintve tok felesleges...)
igen halvany lovetem sincs, hogy miert kerult bele
az az ominozus \{0\} ... talan azert, mert epp egy
ilyen jellegu okossagon tortem a fejem es a dolog
egy kicsit _athallatszott_. de mivel nem zavart kulonosebben
a kimenetet illetoen, igy valahogy nem is tunt fel
a felesleges volta. es meg hozza kell tennem, hogy
a legkezenfekvobb megoldas az _expr_, csak ezutan
kattant be. de ZG megelozott, igy mind a ket megoldasa
elvitte a palmat (ez csak termeszetes!).

gyorsan osszelapatolok idebenn egy pc-t fbsd-vel es
igyekszem ezen a rendszeren tesztelni a tesztelendoket.

sorry, ha valakit osszezavartam volna.

--             Gabor Zelenak
--          HUNGAROCONTROL
-- MATIAS Air Traffic Control System
-- tel.: 36 1 296-9106
-- fax: 36 1 296-9182
-- mb: 36 30 343-1911
-- mailto:gabor.zelenak at hungarocontrol.hu
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sb20293B5D454552465Bsnlbxq'|dc
10 kind of human existing in the whole world:
- who knows binary numbers,
- who doesn't.