[FreeBSD] sed

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2002. Júl. 22., H, 18:49:29 CEST

> echo 1234|sed -e 's/^\(.\)\(.*\)$/\1/'
> echo '1234' | cut -c 1
>
> Koszonom a megoldasokat mindenkinek, a cut -c 1 -el mar meg is a script, a
> sed veget nem tudom lekovetni, az utolso elotti char az micsoda ?
> /\1

Assem erre meg senki nem valaszolt, igy megteszem en... Szoval a sima / az
s parancs regexp-jet es a cseresztringet elvalaszto karakter, a \1 pedig a
visszautalas a cseresztringben a regexp elso zaroljelparjaban levo
subexpression (hogy lehetne ezt szepen magyarul mondani, hogy meg
ertheto is maradjon?) altal lefedett inputra.

mortee