elhasalt vinyo, NetBSD

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2002. Júl. 21., V, 23:25:23 CEST

Hali!

Advan vagyon egy kedves kis routergep, valami regebbi 1.2G-s vinyokaval,
meg egy NetBSD-vel rajta. Hat az utobbi idoben elkezdett egyre
nehezkesebben bootolni, es ilyen uzenetekkel traktalni:

Jul 19 22:06:12 rufusz /netbsd: wd0e: uncorrectable data error reading fsbn
629504 of 629504-629519 (wd0 bn 1627424; cn 1614 tn 8 sn 8), retrying

Nagyon ugy tunik, bad sectoros lett a vinyoka. Utanaolvastam, mit is lehet
kezdeni vele, es talaltam is mindenfele okos dolgot, mint pl. badsect meg
bad144. Viszont olvastam olyan ('99-bol valo) velemenyt is, hogy a
modernebb winchesterek viszonylag okosan intezik sajat hataskorben az ilyen
jellegu problemakat, es ha mar az OS fele megjelenik a dolog, akkor
szegenynek csak hetei lehetnek hatra.

Mi a meglatasotok errol? Erdemes vele molyolni (persze mindenfele
adatmentes utan), vagy kuka, es HDD csere?

thx
mortee