[FreeBSD] OT: Csomagkezeles Was: WineX FreeBSD alatt

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Júl. 9., K, 21:04:50 CEST

On Tue, Jul 09, 2002 at 09:31:08AM +0200, SITKEI Attila wrote:
> udv,
>
> http://satie.debian.org/~utsl/freebsd-i386 cimen follelheto egy dpkg
> freebsdre, amely -- adott esetben -- mutatja, hogy egy ilyen szintu
> csomagkezelonek van letjogosultsaga. A dpkg finomsagaira pelda az apt-cache,
> mely sulyozva keres, apt-get (pkg_add -r). A konkret kerdesnel maradva
> letezik egy Contents-${ARCH} file, melyben grepelve minden file
> megtalalhato, mely egyaltalan csomagolva van.

Mint mondtam, nagyjabol ez az egyetlen, amivel megitelesem szerint akar
a .deb, akar az .rpm tobbet tud, mint a FreeBSD-s pkg. Ez pedig nem
valami sok, mert az alaprendszer nincs csomagolva (a sysinstall altal
telepiteskor felajanlott valamik nem csomagok, amellett a "bin"
helyesebben a "nagyjabol minden" nevre kene hallgasson, mert majdnem
minden benne van, kiveve a doksikat meg a forrasokat) tehat eleve csak a
third-party elemekre tud barmely csomagkezeles vonatkozni. Tehat pl a
stdint.h nem lenne meg igy... ehelyett neked kell tudni, hogy ez biza
egy standard header, ami mindenkeppen fennvan, ha a forrasok megvannak.

Egyebkent (es ez nem flame kiserlet akar lenni) i386-on meg nem lattam
olyan csomagkezelesi rendszert, ami normalisan megoldana azokat az
undorito problemakat, amiket egy folyamatos software upgrade praxis
okoz. Talan a MacOS-fele, de azt nem hasznaltam sose...

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *
*      sziszi at IRCnet, #freebsd.hu, #bsd.hu              *