[FreeBSD] download server

Attila Nagy bra at fsn.hu
2002. Jan. 16., Sze, 20:18:56 CET

Hello,

> van egy gepunk, amely kizarolag letoltesre szolgal. A terhelese jobb
> napokon annyi, hogy a load bizony 20 fole is ugrik, az Apache 2000
> feletti processt indit egy idoben.
Ezt mondd el egy Linux-maniakusnak is kerlek! :)
2000 feletti processz mellett 20-as load...
Wow. Nekem anno Linuxon 500 processznel 200-as volt. Es annyinak is
ereztem.

> Korlatozni kene valahogy az egy IP-rol torteno parhuzamos letoltesek
> szamat. Az Apacheban nem talaltam lehetoseget erre, jelenleg az van
> fenn.
Biztos van ra modul, de erdemes lehet megnezni a thttpd-t is.
Sokkal kisebb es szerintem a 20-as loadot is redukalhatnad mondjuk
0.20-ra. (nekem az ftp.fsn.hu jo esetben (=nem floodoljak) 60-80 Mbps-t
nyom ki ilyen loaddal

> Vagy inkabb FTP-t telepitsek, ami kizarolag anonym lenne ? Ha igen,
> melyik FTP a legalkalmasabb ere, ami tud is ilyen feature-t, es
> megbizhato nemcsak terhelesi, de elsosorban biztonsagi szempontbol is ?
Az FTP-nel maga a protokoll a biztonsagi kockazat. Ha teheted FTP-t ne.
Inkabb a HTTP szervert probald meg elso korben cserelni (ha csak statikus
fajlok kiszolgalasarol van szo) mondjuk thttpd-re (a mathopd-t is erdemes
lehet megnezni), aztan ha az sem hoz lathato eredmenyt, akkor lehet
kezdeni korbenezni a gepnel.

Attila Nagy                                    e-mail:  Attila.Nagy at fsn.hu
Budapest Polytechnic (BMF.HU)                   @work: +361 210 1415 (194)
H-1084 Budapest, Tavaszmezo u. 15-17.           cell.: +3630 306 6758