mysql erdekesseg

Janos FEHER aries at bsd.hu
2002. Jan. 11., P, 20:06:51 CET

Hell!

Adott egy statisztikai adatbazis, benne minden meresre kijelolt
pontnak sajat tabla. A tablak felepitese megegyezik. A mysqlt
frissitettem a legutobbi stable-re, es atkonvertaltam az adatbazis
tablait InnoDB-re (egy tablaban ~1 millio adat van, sok a select
es az insert). Megorvendve az InnoDB tulajdonsagainak (nincs 2G-s
korlat, pontosabban van x86-on, de megoldhato a particionalas),
gondoltam egybegyurom a tablakat. Sajnos megdobbento lett az
eredmeny :( A super-smack alapjan:

ez a regi felepitesbol egy select:

Query Barrel Report for client smacker1
connect: max=0ms  min=-1ms avg= 2ms from 1 clients
Query_type      num_queries     max_time        min_time        q_per_s
select_stat_6   10      191     191     3.08
                        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ez az uj, annyi a valtozas, hogy a where utan lett megegy AND blabla=6
ertek:

Query Barrel Report for client smacker1
connect: max=0ms  min=-1ms avg= 5ms from 1 clients
Query_type      num_queries     max_time        min_time        q_per_s
select_stat     10      714     714     1.46

Sajnos nagyobb terhelesnel ez nem linearisan valtozik. Van vkinek vmi
tippje? (a WHERE feltelek atcsoportositasa nem valtoztatott az
eredmenyen).

bye,
--
    _    _