OpenBSD ekezetes konzol + X alatt eger problemak

Till Janos tillj at npp.hu
2002. Jan. 4., P, 12:25:21 CET

Hali!

Sziasztok, nevem Till Janos, vadonat uj vagyok a listan, koszontelek
benneteket.

Az OpenBSD-t probalgatnam, fel is telepul szepen, lenyugozoen puritan
(ez az en ertekrendem szerint igen pozitiv dolog), megis nagyon sok
port megvan benne. Ket dologban kernem a segitsegeteket. (Remelem ez a
megfelelo forum az OpenBSD-vel kapcsolatban kerdezni, az archivum
alapjan ugy gondolom, igen).

Keptelen vagyok ravenni, hogy a konzolon magyar ekezetes karaktereket
produkaljak, illetve a klaviatura magyar kiosztas szerint
mukodjon. Keyboard map, console fontok es nehany locale van, ugy
lattam, gondolom meg lehet valahol talalni a magyar beallitasokhoz
szukseges file-okat. Ha tenyleg lehetseges, vilagositsatok meg
legyetek szivesek, hogyan (doksi url is megfelel).

Masik problemam, hogy a konzolon kivaloan mukodo /dev/wsmouse (PS/2
ket gombos Genius mouse) az X alatt nem megy, mondvan, hogy "Device
busy", ha az XF86Config Pointer szekciojaban /dev/wsmouse-t adok meg.
/dev/pms0 nincs (bar bootolaskor latja az eszkozt), a MAKEDEV nem is
hajlando letrehozni. Mit csinalok rosszul? Gondolom a wsmoused-vel
akad, de ha azt kinyirom, akkor nem latja az eszkozt (wsmoused_flag=-2
van beallitva /etc/rc.conf-ban es gyari a kernel)

Elore is kosz, udv
TJ