Off: Win2k OE + POP3 problema

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Feb. 16., Szo, 15:45:23 CET

Hali!

Noha tudom, hogy ez a tema nem vag szorosan a lista topicba, de ket jo
okom van ra, hogy megis megkerdezzem:-)

1) Itt sok olyan ember van akinek van tapasztalata
rendszeradminisztracioban.

2) A kerdes egy POP szerver - levelezo kliens interakcio, marpedig BSD-n
gyakran futtatnak ilyenfele szervert tehat lehet, hogy valaki mar
talalkozott a dologgal.

Tenyallas roviden:

Adva van egy ISP, akinek a POP szervere imigyen jelentkezik be:
(cim anonimizalva)

+OK xxx.xxx.hu POP3 server (Post.Office v3.5.3 release 223 with
ZPOP ver
sion 1.0 ID# 0-72113U39000L17300S0V35) ready Sat, 16 Feb 2002 14:33:22
+0100

Es adva van egy Win2k Prof (aka NT5 Workstation) kliens, SP2 fenn, a
rajta levo IE 5.5 SP2-nek mondja magat szinten. A user az integralt OE-t
hasznalva probal hozzaferni a mailboxahoz. Csak POP3 eleres van.

Es a problema, hogy a levelek nem toltodnek le. Nemi alapos
korbeszaglaszas utan (Ethereal van Win32-re is, szerencsere:-) kiderul
az ok is: Az OE miutan kiad egy STAT es egy LIST parancsot (amik
sikeresek) azzal probalkozik, hogy
egy TOP-ot ad ki, ha jol emlekszem imigyen: "TOP 1 0"

Es itten jon a gaz. A szerver ugy valaszol, hogy:

+OK Top 0 lines of message 1

majd kiirja a headereket.

Az OE ellenben valamiert ugy veszi, hogy ezek szerint nincs ott semmi es
megy tovabb. Ezert persze "nem jonnek meg a levelek". A bizarr az, hogy
ez a problema eddig kizarolag ezzel az ISP-vel fordult elo, egy masik
szerver amennyire meg tudtam itelni, annyiban kulonbozik csak, hogy a
TOP ra csak annyit valaszol, hogy +OK es aztan a headerek.

Meg bizarrabb: Noha van Win98-as gep is 5.5-os illetve 6-os IE-vel, ott
a gond nem jelentkezik, de nem is hasznaljak a TOP parancsot. Tudom,
hogy nem voltam tul ertheto, meg, hogy nem is igazan profilbavago a
kerdes, de talan valakinek valami dereng... egyelore annyi, hogy hetfon
megprobalom felrakni a Mozillat hatha javul a helyzet... szerintetek itt
a kliens vagy a szerver saros? Vagy mi van?:-)

Koszi ha valaki veszi a faradsagot es valaszol...

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *