[FreeBSD] AMD [volt: sebessegek]

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2002. Feb. 12., K, 13:04:01 CET

Hello,

On Tue, Feb 12, 2002 at 11:56:21AM +0100, Gabor.K.Horvath at nokia.com wrote:

> Valoszinu lapkakeszlet-processzor par mar egy kicsit jobban leirna az
> "AMD-s rendszert", de meg jobb leiras lenne, ha ott lennenek a BIOS
> beallitasok is, meg a gyarto. DE ossze sem tudnank hasonlitani, mert nem
> minden BIOSban vannak meg ugyanazok a beallitasi lehetosegek, de ha meg
> is vannak, gyakran eltero neven. Raadasul a nem allithato parametereknek
> is van alapertelmezese, es gyakran ez okozza a gondokat.
>
> pelda: volt egy MVP3-as (FIC PA-2013) alaplapom, amin problemak voltak a
> DX6on at jovo grafikaval. Az mondtak kapcsoljam ki a "Write-Combine"
> [...]

Jó.  AMD-s rendszer alatt a következőket, értem, tetszőleges
kombinációban:
-i386 platform
-AMD Athlon (Thunderbird, Duron, Palomino, tökmindegy) processzor
-hozzá való alaplap (ASUS A7V, meg még vagy 8 fajta, tökmindegy)
 Általában VIA vagy AMD chipset, másra nem nagyon emlékszem.
-SCSI diszkek (Seagate Cheetah, Quantum Atlas, IBM akármi, ...)
 Az IDE corruption bugos rémtörténetek után rögtön átrendeztem SCSI-ra
 őket.
-Adaptec SCSI (2940 és a hozzá hasonlók, vagy 3200S RAID, meg még
 próbáltam ideiglenesen más márkákat is, valami Compaqból kiszedettet pl,
 azt hiszem Symbios)
-SMC EtherPower II 100, Intel Pro 100, Tigon2 GE, Realtek 8139 hálókártya
-sok fajta memória (azt a legegyszerűbb cserélni, ha gáz van :))
-jó hűtés, elég nagy tápegység (<- mert ilyen gond is volt)
-BIOS beállítást nem írok, mert 1 millió féle kombinációban
 végigpróbáltam

Jelenség: "page not found in hash", "page already freed" és ezekhez
hasonló hibaüzenetek.  Minden gépnél más, de ha egy gép elszáll egyszer
valamivel, akkor ugyanazzal fog legközelebb is.  Nekem eléggé hardver
hibának tűnik és kezdek rettegni... az is gyanús, hogy egy márkás
"szervert" sem látok az árlistákon AMD alaplappal, a google talált több
garázscég oldalán is, rack-es cuccokat raktak össze, de akkor is...
De amelyik gép nem csinál ilyet (még?), azzal jól elvagyok, nagyon jól
pörög...

Ja egyébként van olyan 20 giga crashdumpom archiválva, ha valakit érdekel
és gondolja, hogy többet kihoz belőle, mint én meg az a pár segítőkész
freebsd fejlesztő, aki megnézte.  Annyi, hogy mindig máshol száll el, de
ugyanolyan típusú műveletnél.