AMD [volt: sebessegek]

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2002. Feb. 12., K, 10:32:11 CET

Hello,

On Tue, Feb 12, 2002 at 09:14:58AM +0100, Attila Nagy wrote:

> Ugy emlekszem, hogy nem. Illetve az is egy variacio, hogy ha ezt
> bekapcsolod, akkor az utana letrehozott fajlokra igaz. Valamelyik FreeBSD
> lista archivumaban erdemes megnezni, ugyanis ezt a kerdest tobben is
> feltettek es valasz is jott ra a szerzotol.

A DIRPREF az, ami úgy működik, hogy az újonnan létrehozott _könyvtárak_
lesznek gyorsabbak (a kernel konfigban nem kell semmit változtatni). A
dirhash egy másik dolog, azt csak be kell kapcsolni és a sok filet
tartalmazó könyvtárakban a műveletek felgyorsulnak. (bár még nem álltam
neki próbálgatni, de a listákon volt egy-két kellemesen meglepődő hang)

> Jo, akkor UFS_DIRHASH+SOFTUPDATES+noatime mount opcio :)

Nálam egy vfs.vmiodirenable=1 is elég sokat segített egy squid proxyn.

Na akkor mondom a bajomat.  Ti hogy álltok az AMD-s gépekkel?  Én
-elvileg- nagyon szeretem őket.  Viszont hétvégén kicsit összeszámoltam a
dolgokat, és arra jutottam, hogy nekem eddig csak AMD-s gépem szállt el
FreeBSD-vel úgy, hogy nem derült ki, hogy hardver probléma van.  Nem
tudom, ez amiatt van, hogy az inteles gépeim többnyire 'márkás' szerverek,
vagy amiatt, hogy azok intelek, emezek meg nem.  Nem, nem játszik be az
IDE corruption bug, és nem is mindennapos jelenségről van szó, és nem is
minden gépnél, csak kevésnél, és az eddigi bugreportoknál a stable@
listán pár kérdés után elhallgattak, ezért nem is megoldást várok, csak
felteszem a kérdést: AMD - kinél, mit, mennyire?  Nekem is van betonstabil
AMD-m és elszállós Intel gépem, de az intelnél tudom, hogy ha bemegyek és
kicserélem a memóriát, vagy valamilyen más részegységet, akkor meg fog
javulni...

Tényleg írjatok meg mindent, amit tudtok, bár legjobban annak örülnék, ha
eloszlatnátok a félelmeimet, mert egyébként tényleg komálom az athlon
cuccokat...