sebessegek

Ferenc Szentpetery szefe at kvif.hu
2002. Feb. 11., H, 08:40:09 CET

Sziasztok!

Van egy szovegfeldolgozasi feladatom, ahol kb. 400 ezer
apro file-ban levo sorokbol kell adatokat kinyerni.
Csinaltam egy C programot, amit egy 2000 file-bol allo
mintan teszteltem. A program regularis kifejezesekkel
dolgozik. A futasi ido a mintan egy Slackware 7-en
Pentium I 180 MHz-en 8 perc. SuSe 7.2-n Pentium III
866 MHz-en 17 (!) perc. FreeBSD 4.3-on Pentium II
450 Mhz-en generic kernellel 22 perc (!). Egy masik FBSD
4.3 Pentium III 800 MHz, procira optimalizalt kernellel
12 perc.
A Slackware-t attettem a Pentium III-ba, a futasi ido
1 perc 20 mp lett.
A szamokat tobbszor ellenoriztem, probalgattam
procira opmilizalt kodot generaltatni a gcc-vel, nem
volt szignifikans hatasa. A SuSe-n kiprobaltam
a Slakware-en illetve a helyben forditott binarist is,
nem volt lenyeges kulonbseg, a Slackware-es egy
picivel gyorsabb volt.
A gprof szerint a progi a regcomp(), regexec() hivasanal
vacakol sokaig. Mit szoltok ezekhez a meglepo szamokhoz?
Csak az erdekessegkent: Slackware 7-en Pentium I 180 MHz-en
scripttel 3 ora volt a futasi ido.

SzeFe