[FreeBSD] smbclient - ekezetes passwd gond

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Feb. 9., Szo, 10:43:33 CET

Hali!

Megint, nem tudok segiteni, de:-) eppen csevegni van kedvem ezert
bedobom magam: Sajnos minden rendszergazda ismeri a jelenseget, hogy
amig szabvany es "industry standard" kodlapok egesz arzenalja van
forgalomban, addig az ekezet kezeles nem lesz megbizhato. (Ha valaki
kivancsi ra mennyi az annyi, nezze meg a Mozilla forraskodjaban, hogy
mekkora hoooooppppaaa kell hozza, hogy legalabb a gyakorlatban
elfordulokat kezelni tudja.) Es egyelore meg nem latszik a sztori vege,
foleg, mert az Unicode support se magatol ertetodo meg. Pl, hogy a sajat
hazunk elott soprogesssunk, a BSD-k kozul egyik se tamogatja:-(
ellentetben mar jo egypar Linux alkalmazassal es system komponenssel.

BTW addig IMHO nincs nagy baj, amig az ekezetek csak a pw-kben fordulnak
elo, azokat azert meg lehet valtoztatni, lehet hivatkozni uj policy-ra
stb. A pokol akkortol szabadul el, amikortol pl usernevekben is
hozzaszoknak az emberek... ld usernev -> email cim mappingek. Meg persze
akkor, amikor fajlnevekben is tombolni kezd a "bazi sok szokoz es
ekezet" szindroma... pl az uj win verziok mar a fileneveket is
Unicode-ben taroljak, de le tudjak forditani mas win verziok igenyei
szerint, de nem hinnem, hogy a Sambara, smbfs-re etc tekintettel lettek
volna. Arrol nem beszelve, hogy igenis lattam mar olyat, hogy egy fajl
egesz addig kezelhetetlen es nulla meretu volt egy win95 PC-n amikor egy
masik geprol (98) athoztak floppyin, amig csak at nem neveztem 8 betusre
es ki nem szedtem az osszes szokozt es ekezetet belole. Erre ugyan lehet
mondani, hogy szomoru, de ha interoperabilitas kell, akkor ez a tuti.
Ezt akkor egyebkent az erintett usernek nem kellett sokat magyaraznom, a
"gyakorlati demonstracio" hatott:-)

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *