Re: [BSD] Mc

Adam Csongor adam_csongor at seznam.cz
2002. Dec. 29., V, 09:19:02 CET

Hello

On 28 December 2002, <freebsd at hu.freebsd.org> wrote:

> Kipróbáltam, de nem működött. Valamit keresett a neten, de mivel
> nincs netre kötve a gép nem talált semmit. Valami olyasmit írogatott ki,
> hogy nem találja a csomagot feltelepítve.
Hat ez nem valami meglepo azok utan hogy nincs neten a gep... CDrol
telepitettel? Megvan mind a 3 CD? Ha igen akkor az egyik CDn
megtalalod packagekent az mc-t, es utana mar csak pkg_add-al
telepitened kell. Ha nincs, akkor le kell forditanod, amugy is ez az
ajanlott eljaras. Csak ehhez meg kell a forraskodot tartalmazo
tar.gz, amit a netrol akart lehuzni a ports, es ami nem sikerult
neki, mert nincs neten a gep.

> Ezután leszedtem a mc csomagot és letöröltem a /usr/ports/misc/mc
> könyvtárat is. :((
Ez utobbi nem volt egy jo otlet.

> Miután újraraktam ugyanaz a hiba jelent meg ráadásul az előzőleg
> letörölt könyvátrat sem találtam. Tehát végleg elveszett a
> sűlyesztőben.
> Most mit csináljak?
1. RTFM: Olvasd /usr/share/doc/handbook alatt talalhato kezikonyv
portokra ill. packagekrol szolo reszet,de az se baj ha elolvasod az
egeszet anno en is ugy kezdtem es marisvilagos lesz a logika ami
szerint az egesz mukodik
2. csomagold ki a telepito CDn levo ports.tar.gz konyvtarat valahova
a gepen, es utana a megfelelo konyvtarbol masood vissza az /usr/ports
ala az mc konyvtarat a helyere
3. Szerezd meg valahol az adott verzioju mcnek a forrasat es masold
be az /usr/ports/distfiles ala es utana make install parancsot add ki
az /usr/pors/misc/mc konyvtarban. VAGY szerezd meg a te freebsd
verziodhoz kiadott mc packaget es tedd fel syinstallal, ami felhuzza
a fuggosegeket is.
Amugy milyen verzioju a freebsd?

Udv
Csongor