[BSD] a CD iras sebessege szabalyozhato?

bodnar istvan piggy at dub.hu
2002. Dec. 11., Sze, 11:21:26 CET

On Wed, 11 Dec 2002 10:02:27 +0100
<Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu> wrote:

> koszonom, ez lesz az, de valahogy a korosabb
> olvasok nehezebben boldogulnak a frissen sult
> korongokkal - gondoltam valami gaz lehet a
> sebesseg beallitasaval. a kerdest lehet, hogy
> ugy lett volna szerencses feltenni, hogy ellenorizheto-e
> az iras valodi sebessege...vagy valami ehhez
> hasonlo :)

kenyelmes felhasznalo leven a gtoaster es gcombust programokat hasznalom
cdirasra (havonta ketszer kb). sajnos nem emlekszem pontosan, hogy
melyik, de talan mindketto irja az aktualis atvitelt KB/s-ben.
mindeketto a cdrecord-dal dolgozik, gondolom a -v es -V kapcsoloknak van
szerepe ebben.

de ha mar elojott a tema.. van egy egesz regi cdirom, amibe ujra eletet
leheltem, egy cd0: <YAMAHA CRW6416S 1.0c> Removable CD-ROM SCSI-2
device. tokeletesen megirja a cdket, audiot es adatot egyarant, de utana
mar nem tudja olvasni a korongot. korabban, mas iroval egetett lemezt
olvas, irni ir, csak a sajat irott cdit nem tudja olvasni..
termeszetesen a megirt cdk jok, mas cdromban tokeletesen mennek,
illetve az audio is gond nelkul szol. ez valamilyen hardveres hiba
lehet, esetleg rosszul irt cd, vagy csak en nem ertek valamit?

kosz,
istvan