[FreeBSD] vinum disk mirror

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2002. Aug. 22., Cs, 12:24:15 CEST

Hello,

On Thu, Aug 22, 2002 at 11:07:36AM +0200, Norbert Murzsa wrote:

> nem olvastam el...).. aztan amikor megvan az elso szinkronizacio a reboot utan a
> /usr konyvtar ala mar az egyik vinum-os particiot fogom mountolni a regi ufs-s /usr
> particio helyett. Ezutan erre irok, olvasok, mikozben a vinum vegrehajtja a
> hatterben a szinkronizaciot a masik vinum-os particiora is es az elso vinum-os
> particio hibaja eseten a masodik vinum-os mirror-t fogja hasznalni..

Ebbe elegge belegabalyodtam, mindenesetre az utolso mondat teves, a vinum
rendes RAID1-et csinal, mindket particiora egyszerre ir es a terhelest
elosztva olvas.  Alapvetoen ugy kell hogy definialsz ket vinum tipusu
particiot, huzol ra vinumot, ami ad egy virtualis device-t, arra nyomsz
newfs-t es boldog vagy, a doksi arrol szol, hogy hogy lehet kulonfele
trukkokkel leroviditeni ezt az egyebkent dump/restore-ral egyutt jaro
eljarast.  Szerintem elobb probalgass egy sima vinum mirrort es csak utana
allj neki annak, amit a doksi ir, de ha van idod es kapacitasod, akkor
erdemesebb inkabb a kevesbe kockazatos modszert valasztani...

Udv
Mico