[FreeBSD] vinum, lassu raid

Attila Nagy bra at fsn.hu
2002. Aug. 13., K, 15:46:14 CEST

Hello,

> Érdemes megjegyezni, hogy ez csak a Promise és Highpoint márkákkal
> fémjelzett, gyakran alaplapra integrált gagyikra igaz.
Azert en ezt nem mondanam :)
A Promisenak van peldaul hardveres ATA RAID kartyaja is (a FreeBSD pst
drivere kezeli is).

> Vannak korrekt eszközök is korrekt pénzért, 3ware és Adaptec is árul
> ilyeneket.
A 3ware-rel voltak problemak. (marmint a ceggel. Letezik meg egyaltalan?)
Korrekt penzert pedig szerintem teljesen felesleges ilyen kartyakkal
nyuglodni.
Kell venni egy kulso diszkhazat es abba kell tenni a diszkeket. Ilyen
gyart a Promise, az Advantech es meg sokan masok.
A legnagyobb, amirol tudok 16 ATA-s diszket tud befogadni, amelyekbol
tetszolegesen kepes RAID{0,1,5} tombok eloallitasara, majd azok SCSI
feluleten valo megjelenitesere.
Nemelyik (Advantech) meg Fibre Channel illesztovel is kaphato.

> Terrabyte-ok esetében már nagyon nem mindegy.
TB-ok eseten valoszinuleg jobb valami fentihez hasonlo dobozt venni.
Esetleg tobbet is. Esetleg RAID-ben alkalmazni oket egy korrekt RAID-es
SCSI kartyaval :)

--------[ Free Software ISOs - ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/ ]-------
Attila Nagy					e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)		  phone @work: +361 210 1415 (194)