[FreeBSD] a kezdo :)

Jacint JUHASZ yyaazz at szolnet.hu
2002. Aug. 12., H, 08:04:24 CEST

Adam Szilveszter wrote:

> Hmmm. Megertelek, anno nekem is volt a kornyezetemben ilyen gep, nem epp
> egy elmeny. Az 500 megaba az alaprednszer bele kell, hogy ferjen, de a

nem irtam, h barmi bajom lenne a geppel, eppen ellenkezoleg. arrol nem
beszelve, hogy megjeleneseben is szep :)

> plusz programokkal es plane X-el es tarsaival mar nem hiszem, hogy

nem kell x

> messze jutsz. Frissiteni elvileg lehet csak binaris csomagokkal, de
> azoknak is kell valamennyi hely amig letoltodnek, kicsomagolodnak stb.
> Ha el is fersz (gondosan osszevalogatva azt, hogy az alaprendszeren
> kivul milyen csomagokat teszel fel) akkor se lesz kenyelmes... es nagyon
> kell majd figyelned mindenfele /tmp meg ilyen helyekre, hogy nehogy
> felhalmozodjon a szemet.

irtam, h eddig sid volt rajta (debian). azert gondoltam a freebsd-re,
mert amit olvastam rola az tetszik, es ahogy probaltam a bsd-ket (free
3.00 RELEASE, open 2.8) nagyon imponaltak :)

> Nagyon szomoru vagyok leirni, de (feladattol fuggoen) vagy egy elegge
> csupasz FreeBSD/Linux rendszer megy jol egy ilyen gepen, pl

most, h rajta van a bsd, boldog vagyok :D

> akarod hasznalni, akkor bizony (mindenkitol bocs, de) a Win95, mert az
> meg nagyjabol ekkora lemezekre lett tervezve, es amelle meg egy Office
> megy egy IE+OE is felfer (mas meg nagyon nem kell). Regi BSD persze

nem kell vinize, se ofisz, se felfedezo. hasznalja az akinek bughalmaz
kell. Nagyon kellemesen csalodtam. 33-as modemmel kezdtem neki szombat
este a ket floppyval, durvan harom ora mulva allt a rendszer (bin,
crypto). mivel meg brozerem se volt, doksi nelkul is 10 perc alatt
belottem a halokartyamat, es innen mar enyem a vilag :). viccet
felreteve mar lassan fenn van minden ami kell, visszakerult a 70-80
megas homom, igy jarok durvan 240Mb-nal.

kerdesek:

- milyen $TERM valtozot hasznaljak, ha egy linuxra akarok ssh-zni (ez
  eleg surun elofordul, ansit vt100-at probaltam, nem jok)
- mit tegyek, hogy ne fagyjon csontra a cucc, ha kihuzom a picimacit
  (nem mindig teszi ezt velem).
- khiralyul megy az egerem konzolon, hogy tudok kopipasztolni?

koszi, es bocs ha hosszu levelert.

--
yyaazz
    azt irok, amit akarok. te meg azt olvasol el, amit akarsz. pont.