[FreeBSD] a kezdo :)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Aug. 10., Szo, 14:58:41 CEST

Szia!

On Sat, Aug 10, 2002 at 10:52:09AM +0200, Jacint JUHASZ wrote:
> - a gep izomzata miatt nem akarok rajta semmit forditani, a kernelen
>   kivul. szimplan csomagokbol frissen tudom tartani ugy, hogy mindossze
>   egy 500 megas diszk van benne?

Hmmm. Megertelek, anno nekem is volt a kornyezetemben ilyen gep, nem epp
egy elmeny. Az 500 megaba az alaprednszer bele kell, hogy ferjen, de a
plusz programokkal es plane X-el es tarsaival mar nem hiszem, hogy
messze jutsz. Frissiteni elvileg lehet csak binaris csomagokkal, de
azoknak is kell valamennyi hely amig letoltodnek, kicsomagolodnak stb.
Ha el is fersz (gondosan osszevalogatva azt, hogy az alaprendszeren
kivul milyen csomagokat teszel fel) akkor se lesz kenyelmes... es nagyon
kell majd figyelned mindenfele /tmp meg ilyen helyekre, hogy nehogy
felhalmozodjon a szemet.

Nagyon szomoru vagyok leirni, de (feladattol fuggoen) vagy egy elegge
csupasz FreeBSD/Linux rendszer megy jol egy ilyen gepen, pl
halomonitorozas es javitas temaban, vagy ha rendes munkaallomasnak
akarod hasznalni, akkor bizony (mindenkitol bocs, de) a Win95, mert az
meg nagyjabol ekkora lemezekre lett tervezve, es amelle meg egy Office
megy egy IE+OE is felfer (mas meg nagyon nem kell). Regi BSD persze
felmenne ra, de olyat mar ne tegyel fel, mert meg se talalod mar es
azert se, mert annyival kenyelmetlenebb es bugosabb hogy egyszeruen nem
eri meg szivni vele. (es mar itt se emlekeznek olyan sokan hogy pl a
3.1-es FreeBSD-n mit hogy kellett allitani jo anno:-))))

Sok szerencset!
* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *
*      sziszi at IRCnet, #freebsd.hu, #bsd.hu              *
*   www.bsd.hu: A leggyorsabb magyar BSD hirszolgalat   *