[FreeBSD] freebsd particiok

Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu
2002. Aug. 7., Sze, 10:04:58 CEST

Hi, meg mielott nagyon belezavarodanal, probald ki a _recommended_
telepitesi opciot. Hagyd, hogy a telepito az abszolut default
parameterekkel nyomja fel a szoftvert a gepedre. Ha, akkor is zorges van,
csak utana kezdj el valami generalis gebaszra gyanakodni.

Csak egy tipp:
    anno szamtalanszor megszivtam a telepitest - igaz egy
SCO UnixWare-rel -, hogy ha az MBR-ben valami szemet volt, akkor
egesz egyszeruen fel napokat ucsoroghettem a gep mogott (a CD-t porgette,
idonkent a HDD led is felvillant) de az eg adta vilagon semmi nem tortent.

    Probalgattam mindenfele lehetoseget - az zavart pusztan, hogy egy korabbi
telepitesnel minden tokeletesen ment - LBA, NORMAL blokk meretet epp ugy,
mint a DOS-t az elso slice-ra, vagy a SYSV particio utan feltenni. Az eredmeny
mindig ua. volt - ZERO.

    Aztan - programozoi venamnak koszonhetoen - irtam egy particionalo, es particio
kiolvaso kodot assembly-ben (hogy totalisan byte-rol byte-ra le tudjam szedni az
adatokat a lemezrol), es meglepetessel tapasztaltam, hogy minden egyes kiserletem
utan, valami orbitalis eliras maradt az MBR-ban. (Lehetett valami virus is a dologban,
nem nagyon erdekelt a kilete...) Egyszeruen lesimaztam az elso cylindert az emlitett
programocskaval, es miutan az ujrainditas utan is ez a tiszta allapot fogadott, ekkor kezdtem
el ujbol a telepitest - ezuttal sikerrel.

Mint mondtam csak egy tipp a fenti olvasat. Ha gondolod csekkeld le
a MBR-odat, es simazd le - teljesen (presze, ha van vesziteni valod,
akkor elozoleg azokat a particiokat mentsd le!)

udv,

--             Gabor Zelenak
--          HUNGAROCONTROL
-- MATIAS Air Traffic Control System
-- tel.: 36 1 296-9106
-- fax: 36 1 296-9182
-- mb: 36 30 343-1911
--  <mailto:gabor.zelenak at hungarocontrol.hu> mailto:gabor.zelenak at hungarocontrol.hu
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sb20293B5D454552465Bsnlbxq'|dc
10 kind of human existing in the whole world:
- who knows binary numbers,
- who doesn't.