[FreeBSD] Handspring Visor Edge kerdes

Szalay Tamas tszalay at icss.hu
2002. Ápr. 23., K, 21:41:24 CEST

hali,

en azt gonodolom, annyira nem teljesen egyszeru az usb freebsd alatt.

ezzel kuzdottem en is a napokban es nagyon nem ment. hosszas turkalas utan
azt talaltam, hogy nem mindegy, hogy uhci v. ohci usb-d van. (nekem
mindketto.) rengeteg helyet vegigolvastam, angol es nemetnyelvueket. az
ohci usb-rol nem talaltam olyant infot, hogy az barkinek is mukodott volna
freebsd alatt. igaz sokan feladtak, es vettek soros bolcsot. azt is irtak,
az ohci driver openbsd alatt rendben mukodesre kesztetheto. az uhci
varhatoan mukodik, akinek _igazi_ baja volt, annak mind ohci usb volt az
alaplapjan.

freebsd alatt egyelore csak az egyik gepemen probaltam, igy csak ohci-s
tapasztalataim vannak.

freebsd-4.5-release, az usb:

ohci0: <AcerLabs M5237 (Aladdin-V) USB controller> mem
0xd9000000-0xd9000fff irq 9 at device 2.0 on pci0
usb0: OHCI version 1.0, legacy support
usb0: <AcerLabs M5237 (Aladdin-V) USB controller> on ohci0
usb0: USB revision 1.0
uhub0: AcerLabs OHCI root hub, class 9/0, rev 1.00/1.00, addr 1
uhub0: 2 ports with 2 removable, self powered

a coldsync '-mI' opciojaval probalkoztam, kulonbozo debug opciok mellett.

eloszor a sajat visorommal probaltam, ami egy visor pro. ez gyakorlatilag
ekvivalensnek tekintheto az edge-dzsel. nagyon nem jott ossze, es nem
definialhato szamu (5-15) probalkozas utan az usb hub osszeomlott, es
letiltotta a usb portokat. (volt akinek ez kernel panic-ot is okozott.)
ezzel a geppel egyetlen alkalommal sem tudott a coldsync kommunikalni.

aztan kolcsonvettem egy visor deluxe-ot, amivel a coldsync mukodott.
egeszen addig, amig nem avatkoztam kozbe. ha barmilyen modon
megszakitottam a hotsync-et, vagy a coldsync-et a hotsync elott
inditottam, akkor az usb hub osszeomlott. osszeomlas utan reboot-olni
kell, illetve egyszer ez is keves volt, ki kellett a gepet kapcsolni, hogy
ujra menjen.  (ilyent mar win2k alatt is tapasztaltam, igaz mindossze
ketszer az eltelt ket evben. linux alatt meg egyszer sem.)

ekkor kolcsonvettem egy visor prismet. (ezt usb kabellel szinkronizaltam,
mert nem volt keznel a bolcsoje. a "normal" meg nem jo.) a prism az elso
coldsync kiserletre (-mI) jol valaszolt, frankon kommunikalt. utana soha
tobbet. backup, restore, install, semmi nem ment. egyszeruen nem birt
kommunikalni vele.

volt meg egy jelenseg. amikor atalltam az egyik visorrol a masikra, ha
addig nem is, de akkor az usb garantaltan osszeomlott. amikor az usb
osszeomlott, csak reboot utan volt hajlando ujra mukodni.

btw ha a coldsync-et -d misc:5 kapcsoloval inditotd, akkor azt is kiirja,
hogy meg milyen opciokat irhatsz a -d moge. ha azokat is mind
felkapcsolod, akkor nagyon sokat magyaraz a coldsync es lehet latni, hogy
mikor mit sikerult kideriteni a geprol.

udv,

ps: a 2.4-es linux alatt az elejen kisse docogott, (nagy fajlok
mozgatasanal lebontott), de aztan stabil lett. uhci, ohci teljesen
mindegy. woody alatt a coldsync, malsync, jpilot, plucker, isilo megy
rendesen. a kpilot mar volt jo is, de az utobbi nehany upgrade ota nehany
szaz kbajt transfer utan csendben megallnak.