[FreeBSD] backup system

Mátó Péter atya at andrews.hu
2002. Ápr. 4., Cs, 02:06:44 CEST

Potoczky Andras a következőket írta: (Wed, Apr 03, 2002 at 05:44:57PM +0200)

> Tegyuk fel elszall a rendszerHDD... akkor egy masik-ra (nem varhato
> meg a garancias csere...) ki kell alakitani valamit, vagy be kell
> allitani egy tartalek szervert. Olyan megoldast szeretnek, amibol vissza
> lehet allitani install nelkul. Egy tar ilyet nem tud.

 a tarral is meg lehet oldani, de igy kisse praktikusabb:

 vegy egy recovery.boot.img nevu floppy image-et, ami kepes az alabbi funkciok
 ellasara:
    o fel tud bootolni az adott vason
    o ismeri a szukseges device-okat (wincsi es cd!!)
    o ha kell, tud halozatot, es halozati fs tamogatast (erre nem feltetlenul
      van szukseg, de a tapasztalat azt mutatja, hogy _nagyon_ hasznos tud lenni)
    o van rajta egy kicsi shell
    o van rajta egy mukodo bzip2, cpio, fdisk, mkfs, mount, mkdir (ls, cp, bla bla)

 hajtsd vegre az alabbi parancsokat (izles szerint)

    time=`date +%Y.%m.%d`
    find / -fstype ufs ! -path /var/backup/cd/full.backup.$time.cpio.bz2 -depth -print0 |
        cpio -o0 -H crc | bzip2 -9 > /var/bacup/cd/full.backup.$time.cpio.bz2
    cd /var/backup
    cp /var/backup/recovery.boot.img cd/

    mkisofs -r -U -b recovery.boot.img -c boot.cat -A "Full backup `date +'%Y.%m.%d'`" \
            -P "Sehonnani Bt." -p "Peter Mato <atya at andrews.hu>" -V "fb-$time" -v \
            -o backup.$time.iso ./cd

    cdrecord -dev=0,0,0 -speed=8 -v backup.$time.iso

 tehat lett egy bootolhato CD-nk, amin idealis esetben fenn van a szukseges
 anyag (mar ha felfert. ha nem akkor lasd split). ha gaz van, akkor rabutulunk,
 aztan

    o fdisk
    o mkfs
    o mountok a /target ala
    o mount cd
    o majd:

    cd /target
    bzip2 -cd /cdrom/full.backup.* | cpio --no-absolute-filenames -idvmu

 ezzel jol kicsomagolodik a cucc, mar csak a boot loadert kell feltenni:

    fdisk -B -b /boot/boot0 device

 no meg ha megvaltozott a filesystemek kiosztasa, akkor meg kell gyogyitani a
 /etc/fstab-ot. aztan boot wincsi, es orul... :))

 ha nem tetszik a kezi munka akkor lehet automatizalni (lasd meg: fdisk -f,
 shell scripting :))

 igyekeztem pontos lenni, de most nem jatszottam vegig, igy maradhattak
 benne pontatlan parameterezesek. ilyen esetekben a man az iranyado :)

minden jot

        atya

--
|------[ Peter MATO <atya at andrews.hu> ]---------------[ alias a='atya'; ]-----|
|"Returns the price per $100 face value of a security with an odd last period"|