qmail gond/local dos

Szabados Jozsef Szabados.Jozsef at innet.hu
2001. Sze. 26., Sze, 13:53:47 CEST

Szepjonapot mindenkinek,

Bocsanat azoktol, akik ketszer kapjak ezt.

A checkpoint vadi uj FW1-NG kodnevu tuzfalat nezegettem mostansag igen
sokat, nagy terheles mellet, es egy erdekes eset lett eszreveve (egy
munkatarsam jott ra), hogy egy rosszul formazott/cimzett level fejlectol
a CP spooljaban jol feltorlodtak a levelek, es ezen levelen nem tudott
tullepni. Ha ki lett veve, akkor a maradek parszaz levelet masodpercek
alatt kipakolta. Aztan kiderult, hogy a CP alatt qmail van. A munkahely
gepem is. Es a multheten az en gepemen is megallt a levelezes. A
legkorabbi levelet megneztem a queuejaban, es annak is rossz volt
fejlece. Kivettem, es egybol kiszorta az is az osszes bentraagadt
leveleket (ezert ment tegnap level mindket levlistara). Kiprobaltam
megegyszer, "Luc G|z| <klj at lkj.hu>" cimre kuldott levellel nem tud mit
kezdeni. Es feltorlodnak mogotte a levelek. Kivettem, aztan megy mint a
kisangyal. Igaz, nem teljesen all meg, de nagyon keves ami valoban
atmegy.

Valaki tapasztalt mar ilyesmit? Vagy ennek ez lenne a rendes mukodesi
modja?

Nem tudjatok, hogy hogy mukodik a qmail queueja, milyen utemezest
hasznal? En nem vagyok nagy qmail guru, de ezen konfiggal lehet
segiteni?

Vagy dobjam ki a qmailt, aztan postfix rulz :-?

Erre gondolt DJB, "hogy a DoS az nem szamit"?  (a security-l archivumban
leltem erre, asszem Bra irta)

udv,
Szabados Jozsef