[FreeBSD] Re: FreeBSD V1 #138

Gabor Dolla agdolla at graviton.hu
2001. Sze. 4., K, 12:25:25 CEST

hali

> kene, hogy nekem legyen a ket NetBSD-n ket tunnel interfesz, mondjuk
> 192.168.3.{1,2}, es az egesz ugy latszodjon, mint egy helyi halo, es a
> megfelelo cimeket hasznalva atlassanak egymasba az interneten keresztul.
> Sajna a tun manualjabol nem derul ki, hogy lehet mindezt megvalositani...

ha jol ertem, azt szeretned, hogy a ket privat halo lassa egymast
es persze mindket privat halorol lehessen internetezni
talan (!) meg lehet oldani, ma mac miatt lehetnek gondok

elso korben azt kell elerned, hogy az egyik privat halorol a masikra meno
csomagok ne menjenek at a nat-on
ezt tobb modon is megteheted, de legegyszerubb 1 statikus route
route add -net 192.168.1.0 -mask 255.255.255.0 dev tun0
vagy valami hasonlo, ezt az elso halozaton nat-olo netbsd-n kell beallitanod
a masik oldalon is ezt kellene tenned, a mac-on nem tudom, lehet-e
ezek utan fel kell huzni a tun interface-t, kb igy (freebsd valtozat)

ifconfig tun0 inet 192.168.3.1 192.168.3.2 tunnel <e halozat nyilvanos ip cime> <a masik halozat nyilvanos ip cime>

(ok, lehet, hogy meg dolgozni kell a dolgon)
a masik vegen fel kell huzni szinten a tunnel, csak forditott parameterekkel

egyik geprol illene tudni megpingelni a tunnel masik veget

bocs, freebsd alatt mar reg csinaltam ilyet....

udv

Gabor