[FreeBSD] dialup =?UNKNOWN?Q?levelez=E9s?=

=?UNKNOWN?Q?Hajd=FA_Zolt=E1n?= hajduzoltan at bsd.hu
2001. Okt. 22., H, 20:29:51 CEST

Megpróbálok összevontan válaszolni a levelekre. Szóval
szerver szinten feladtam a dolgot, túl bonyolultak a beállítások,
annak is örülök, hogy a sendmail default relay-tiltását sikerült
feloldanom :) De leginkább amiatt, hogy a szerver soha nem fogja
felhasználónként újramappelni a From címeket:

igen, ez a root at sajátgép.hu -ból root at bsd.hu -t csinálna, de
nekem hajduzoltan at bsd.hu kellene.

>rc.conf:
>
>SENDMAIL_FLAGS="-bd -q30m"
>
>igy 30 percenkent kuldi el a queueolt leveleket.

Ezzel eddig sem volt gond, bár a q30m -nak nem sok
érteleme, mert nem 30 percenként akarom, hogy a
küldéssel próbálkozzon, hanem amikor felcsatlakoztam.

>.pinerc -> allow-changing-from
>
>http://www.washington.edu/pine/faq/config.html#9.5:
>
>``From Pine's [M]AIN MENU, choose [S]etup, then [C]onfig. Move down to the
>customized-hdrs option. Press "A Add Value". Use the format:
>
>        From: "My Real Name" <myusername at domain.edu>''

A pine toldozgatásával meg csak az a gond, hogy ha
engedélyezem a From átírását, minden elküldendõ levelemben
át kellene írni ezt a header-t, ami meg nem túl elegáns megoldás.
A customized-hdrs pedig zavaros dolgokat csinál (2 From
header a levél envelope-jában, stb)

>es? mi a baj az MTA-val? egyszerubb lenne, ha minden alkalmazas egy MTA-
>kent is kellene, hogy viselkedjen?

Igen. Sima levelezés miatt nem akarok egy olyan szervert
futtatni, amit egyrészt nehéz beállítani (ergo könnyû elrontani)
valamint híresen sok bug volt benne.

>pine
>Setup --> Config -->
>user-domain = bsd.hu
>smtp-server = localhost

ugyanaz a gond, mint fenntebb.

Szóval egy merész húzással megoldottam a dolgot:
írtam egy perl scriptet, amely a /var/spool/mqueue
könyvtárban az összes levélben lecseréli a From
headereket az általam kívántra. Azérk kösz:

Hajdú Zoltán