[FreeBSD] dialup levelezés

SITKEI Attila teflon at interware.hu
2001. Okt. 21., V, 12:15:07 CEST

On Sat, Oct 20, 2001 at 06:36:15PM +0200, Hajdú Zoltán wrote:

> Adott tehát a pine meg a sendmail vagy a postfix. Képtelen
> vagyok azonban úgy beállítani a cuccost, hogy ha
> küldök egy levelet (ami itt ugye root at sajátgépem.hu -ként
> indul) az a szolgáltató mail szerverét (mail.axelero.hu)
> úgy érje el, mintha hajduzoltan at bsd.hu -ról jött volna. Ha
> valaki kompetens az ügyben, írja már le, miket kell
> beállítani (ha sendmail, akkor please azt, hogyan módosítsam
> a sendmail.cf file-t kézzel)
    ^^^^^^^^^^^
DM

de IMHO Te nem ezt akarod. az MTA-fele From: nak elegendo egy user at localhost
is.

> Igazából nem értem azt, miért kell ez a felhajtás, s nem lehet egy
> olyan konzolos levelezőprogit írni,
> ami queue-olja a leveleket, s ha on-line van, elpasszolja őket a megjelölt
> SMTP szervernek

	* sendmail:

DefaultDeliveryMode: deferred

(igy nem nezi a DNS-t sem)

rc.conf:

SENDMAIL_FLAGS="-bd -q30m"

igy 30 percenkent kuldi el a queueolt leveleket.

	* pine:

.pinerc -> allow-changing-from

http://www.washington.edu/pine/faq/config.html#9.5:

``From Pine's [M]AIN MENU, choose [S]etup, then [C]onfig. Move down to the
customized-hdrs option. Press "A Add Value". Use the format:

        From: "My Real Name" <myusername at domain.edu>''

> mint ahogy pl. az összes windows-os levelezőprogi muxik, vagy
> a Netscape Messenger. Még annak a béna fetchmail-nak is
> lokálisan futó MTA kell.

es? mi a baj az MTA-val? egyszerubb lenne, ha minden alkalmazas egy MTA-kent
is kellene, hogy viselkedjen?

	* amellett mutt:

.muttrc

set my_hdr "From: My Real Name <myusername at domain.edu"
(itt meg a send-hook opciokkal is lehet jatszani)

sendmail vagy mas ,,komoly'' MTA helyett pedig elegendo a nullmailer
(http://untroubled.org/nullmailer/).

--
tfe&