[FreeBSD] Kezdo fstab kerdes

Gergely EGERVARY mauzi at expertlan.hu
2001. Okt. 3., Sze, 10:12:03 CEST

> 1. ext2fs kapcsan olvasgattam olyat, vigyazni kell ennek hasznalataval.
> Lehet, hogy irasa utan mar nem lesz egy mukodo linux particio. Tehat
> szabad-e irni es mire kell odafigyelni?

nos, ebben nem vagyok teljesen illetekes, mert en nem FreeBSD-t
hasznalok elsosorban, regebben nem volt annyira stabil az ext2fs kod,
hogy tuti megbizhatoan mukodott volna az ujabbfajta ext2 filerendszerekkel.
(a linux 2.0.x sorozat alatt keszitettekkel ment rendesen)
majd mindjart megmondjak a szakertok...

> 2. A win -es particiok vegyesen msdos/vfat es fat32 -esek. Ugy vettem
> eszre, a Freebsd egyforman msdos -kent hivatkozik ra. Szepen
> olvashatoak mindenutt a hosszu nevek is. Tehat tenyleg msdos
> megnevezest kell hasznalni mindenfele win -es particiora?

igen, a FAT12/FAT16/FAT32 kezeles egyforman mukodik.

az, hogy vannak-e hosszu filenevek, azt a fokonyvtarban levo fileok alapjan
allapitja meg, tehat az elkepzelheto, hogy mount opcioval force-olni
kell a hosszu filenevek hasznalatat. (mondjuk a fokonyvtarban nincs
hosszu filenev, aztan felhuzza sima, 8+3-as fatnak, es valamelyik
alkonyvtarban lenne hosszu filenev, akkor az nem tul elonyos)

> 3. A vfat es fat32 -es pariciokat szabad-e teljes nyugalommal irni?
> Vagy valamire nem odafigyelve kockaztatok-e egy adat/particio vesztest
> ez esetben?

elmeletileg stabil :)

-- mauzi