NVidia driver stb..

Boci boci at morpheus.pte.hu
2001. Nov. 23., P, 20:34:54 CET

Szasztok!
Nahszoval nekem Nvidia Vanta akarmim van...
pontsabban:
pci1: <NVidia Riva Ultra Vanta TNT2 graphics accelerator> at 0.0 irq 11

Naszoval ilyen van . en meg elkezdtem nezelodni a neten lehet e vmi
accelarted drivert kovacsolni. Ez azert regebben volt nem most... csak
lattam felbukkant a tema :)))
Naszoval.
Talaltam 1-2 helyet a neten ahol ezzel foglalkoznak.
Nah lassuk az igazsagot...
Keszul egy driver: http://fbsd-nvdriver.sourceforge.net/
- ez meg nem hasznalhato
A masik project: http://nvidia.netexplorer.org/news.html
Nah ez mar hasznalhatobb
Van egy linux kernel driver patch ezzel megpachelva a megadott
verzioszamu drivert (kis hax utan) le is ferdul. SOT! be is tudtam
tolteni....
A problemakat az X-es GLX driver okozta (kedves es aranyos
installscriptunk ugyanis letorli a regi drivereket :))))
Nah miutan ez nem muxott reszben azert mert az X-es driver behalt
letetem a dologrol (ha akarjatok elkuldom az X-es log-ot....)
Nemreg vissalatogattam a fent emlitett oldalra es lamlam....
KESZUL A FREEBSD-s KERNEL DRIVER
!!!!!!!!!!!!1
Yeeeee
Csak az a kar hogy csak current-hez van... jelenleg... de ha jol vettem
ki a szovegbol keszul a stable-hez is...
Akit a CURRENT-es driver erdekel:

ftp://ftp.jurai.net/users/winter/nvidia/
freebsd_nvidia.tar.gz

Az install asszem a kovetkezo:
- a fentt megadott file kitomoritese a /sys -be (ez letrehoz egy
/sys/dev/nvidia -t es egy /sys/modules/nvidia-t)
- a NVIDIA_kernel-1.0-1541.tar.gz es a NVIDIA_GLX-1.0-1541.tar.gz
kitomoritese a /sys/dev/nvidia konyvtarba..
- utana "cd /sys/dev/nvidia/NVIDIA_kernel-1.0-1541"
   majd "patch < ../NVIDIA_kernel-1.0-1541.patch"
- Megcsinaljuk a driver-t.... "cd /sys/dev/nvidia/nvidia_drv/" , "make
all && make install"
- Megcsinaljuk a modul-t .... "cd /sys/modules/nvidia/" ,
   "make depend && make all && make install"

Az inditas egyszeru:
kldload nvidia
azutan ki kell szedni a dri-t es a GLX-et a X configjabol es kicserelni
az nv driver-t nvidia -ra
Aztan halyra...

Szoval... VAN driver (nemtudom mennyire accel, mert nekem csak 4-es X-em
van)
de van...
(Kernel Haxorok figyelem ... ha tudtok csinaljatok belole 4-es hez
driver-t :))))

ui: egyebkent az nvidia inditott egy forumot (a driver oldalon van link)
en ott feltettem a kerdest hogy miert nincs dirver de nemigen van ra
normalis valasz...
Mertugye ha mar egy OS tobb mint 200e felhasznaloval rendelkezik,
megerdemelne hogy kiadjunk hozza driver-t hamar dokumentaciot nem adunk
ki.... (nemde?)

Boci
--------- következő rész ---------