[FreeBSD] X + nolisten tcp

Levente Simon lsimon at pannongsm.hu
2001. Nov. 15., Cs, 22:07:31 CET

Szia!

On Thu, 15 Nov 2001, [iso-8859-1] Zahemszky Gábor wrote:

> nekem nagyon jó, ugyanis nálam az X promptról indul startx-szel.  Azaz,
> startx -- -nolisten tcp
> formában indítva jó.  Megtehetem azt is, hogy ezt a nolisten-t beteszem a
> $HOME/.xserverrc -be (vagy esetleg a /usr/X11R6/lib/X11/xinit/xserverrc-be).
> Még ekkor is jó.  De abban a pillanatban, ha xdm-et használok, akkor ez
> valami marhaságra panaszkodik - azaz, akinek helyből grafikus felület
> indul, annak ez a védelem nem működik.  Szóval a kérdés: hova írjam, és
> hogyan, hogy mind startx-re, mint xdm-re működjön?

Szerintem az xdm-nek azon kivul, hogy az XDMCP-t letiltod nem tudsz ilyet
megadni, viszont mit szolsz ehhez:

# cat > /usr/X11R6/bin/X2
#!/bin/sh

exec /usr/X11R6/bin/XF86_S3 -nolisten tcp $*
^D

# chmod 755 /usr/X11R6/bin/X2
# ln -sf /usr/X11R6/bin/X2 /usr/X11R6/bin/X

nem teszteltem teljesen le, de elindult, es mukodott midket esetben
(startx es xdm), es nem hallgatott a porton.

levi

# ls
levente simon

mailto:lsimon at pannongsm.hu