[FreeBSD] Ha mindket forgalomon ul, akkor az egyiket csokkentem.

Murzsa Norbert Murzsa.Norbert at innet.hu
2001. Nov. 1., Cs, 13:46:11 CET

>Megéri a fáradságot egy ilyen megberhelése?  Pontosan miről van szó?
>Ha arról, hogy kicsi a sávszélességed, és ne vihesse el egy gép, ha
több
>szolgáltatást használ egyszerre (vagy valami ilyesmi), akkor használj
>weighted fair queueingot, ez a a cél IP alapján hash-eli be adott számú
>queue-ba a csomagokat és a queue-kon megy gégig sorban és szedi ki a
>csomagokat küldéskor.

A savszelesseggel nincs gond. A felhasznalok szama viszont eleg nagy.
A mindket szolgaltatast egyszerre hasznalok szama viszont viszonylag
kicsi(mondjuk 50-100).
Mondjuk videokonferencia es webeleres egyszerre.
Feljon a kep. Kozben a pacak egy masik ablakban internetezik is.
A videokonferencia idejere a webezesi savszelesseget csokkentem, hogy
gordulekenyebb legyen
a kep- es a hangatvitel.
Persze lehet, hogy nem jo a pelda, bar hasonlo dologrol van szo.

Egyidejuleg tobb felhasznalo is hasznalhatja mindket szolgaltatast, bar
viszonylag elenyeszo a szamuk
a tobbiekehez kepest, akik eppen nem hasznaljak ezt a ket adott
szolgaltatast egyszerre.

(legalabbis..gondolom en..:-)
murzsa norbert
email: kuksi at innet.hu