[FreeBSD] [marc at snafu.org: Re: 2.8 -> 2.9 via source]

Kulcsár Ferenc ferenc.kulcsar at rontgen.onyf.hu
2001. Május. 31., Cs, 18:24:40 CEST

Szia,

> Most a legvalószínűbb az, hogy a FreeBSD-s ipfw-t próbálják meg OpenBSD
> alá belőni, csakhogy egy: ez sokáig el fog tartani, kettő: az ipfw
> _messze_ nincs olyan színvonalon, mint az IPF.  Bár elvileg 4.0 (ugye?)
> óta ismeri a statefulness fogalmát, én nem igazán merem senkinek stateful
> szűrőcskézésre ajánlani.  Bár van egy két dolog, ami igazán szépen
> hangzik: UID/GID alapján szűrés, DUMMYNET, a gyakorlatban nekem ezzel is
> gondjaim voltak (mármint az UID szűréssel).  Az IP Filter béta verziójában
> már olyan érdekes dolgok kezdenek körvonalazódni, amik az ipfw-nél még
> [...]

az az igazsag, hogy a NetBSD-s tabort is felkavarta egy kicsit az
IPfilter-licence esemeny, de nem lett belole nagy vihar. Ugy tunik, hogy
higgadt a garda es nagyon szimpatikus, csakugy mint az OS.  Ajanlom
mindotoknek kiprobalasra ;-)). En epp most ismerkedek az IPfilter reszevel,
es egyre jobban tetszik.

Udv: Feri