[marc at snafu.org: Re: 2.8 -> 2.9 via source]

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Május. 31., Cs, 15:50:10 CEST

Sziasztok!

Volt itt valakinek gondja OpenBSD make build-del.  Van egy
upgrade-minifaq, azt hiszem a www.openbsd.org/faq/upgrade-minifaq.html
címen, az érdemes olvasgatni, illetve itt van alul egy levél.

Btw, úgy néz ki, én végeztem az OpenBSD-vel.  Az utóbbi napok levelei a
tech@ és a misc at -listákon megmutatták, milyen népség ez.  Miért van kevés
fejlesztőjük, meg ilyesmi.  Hát azért van kevés fejlesztőjük, mert azok,
akik odaálltak Theo mellé, még rosszabbak, mint ő maga, mert egyfolytában
azt kiabálják az ellentábornak, hogy "Theo a vezetőnk, ő a legjobb fej a
világon, és ha ez nektek nem tetszik, akkor le lehet lépni meg be lehet
fogni".  Igazából nemrég raktam fel két gépre az OpenBSD-t, egyrészt
azért, mert bridgelésre tényleg jó, másrészt meg hogy ismerkedjek vele,
sőt még olyan terveim is voltak, hogy talán segítek nekik ebben-abban,
currentet futtatok, tesztelek, ilyesmi.  A current-futtatásról hamar
lemondtam, miután kiderült, hogy itt a source upgrade jóval bonyolultabb,
de legfőképpen kiszámíthatatlanabb, mint FreeBSD-nél (lásd Sziszi korábbi
leveleit).  Most, hogy az IP Filtert törölte "az a *** kanadai" (ő valahogy
hasonlóképpen szólítgatta Darrent), tulajdonképpen nem csak az az eszköz
tűnt el az OpenBSD-ből, amiért tkp használni akartam (jó, most még benne
van a release-ben, de mi lesz fél év múlva), hanem beleláttam egy kicsit a
dolgokba és úgy döntöttem, nekem ebből nem kell.

Most a legvalószínűbb az, hogy a FreeBSD-s ipfw-t próbálják meg OpenBSD
alá belőni, csakhogy egy: ez sokáig el fog tartani, kettő: az ipfw
_messze_ nincs olyan színvonalon, mint az IPF.  Bár elvileg 4.0 (ugye?)
óta ismeri a statefulness fogalmát, én nem igazán merem senkinek stateful
szűrőcskézésre ajánlani.  Bár van egy két dolog, ami igazán szépen
hangzik: UID/GID alapján szűrés, DUMMYNET, a gyakorlatban nekem ezzel is
gondjaim voltak (mármint az UID szűréssel).  Az IP Filter béta verziójában
már olyan érdekes dolgok kezdenek körvonalazódni, amik az ipfw-nél még
sehol, és ha Theo éppen kipihent állapotban lett volna, akkor pár hónap
múlva igazán büszkén hirdethetné majd azokat a dolgokat (mint OpenBSD
featureöket).  De mivel éppen nem volt kipihent (vagy mit tudom én), ezért
most nagyon nagy bajban vannak, mert OpenBSD csomagszűrő nélkül olyan,
mint a BMW főtengely nélkül.  De mindenképpen alkalmatlan, és nekem úgy
tűnik, hogy nehéz lesz olyan embert találni, aki a következő release-re
összepakol nekik egy megfelelő színvonalon lévő csomagszűrőt.

----- Forwarded message from Marco S Hyman <marc at snafu.org> -----