[FreeBSD] Wavelan

Gabor Dolla agdolla at graviton.hu
2001. Május. 29., K, 11:27:44 CEST

> lakott teruleten belul. Mondhatna valaki, semmi probleme, legyen gateway a
> ket belso halo kozott. Ezt is probaltam, az atjaro egyik laban a
> 192.168.x.x-es wavelan kliens ul, mig a masik laba a 10.x.x.x-es haloban
> azik. Ebben az esetben latom a 192.168.x.x klienseket, valamin azt az egy
> darab 10.x.x.x cimu gepet, ami nam mas, mint a gateway masik laba. Innen
> eddig nem tudtam tovabb trukkozni. Nem vagyok kepes a 10.x.x.x-es halo tobbi
> klienset kukkolni :-(((.

gondolom az a baj, hogy a 10-es halon ulo gepeknek gozuk nincs arrol
hogy van 1 192-es halo. miert is lenne, es nem is kell
ezert ha 1 192-es cimre akarnak kuldeni, akkor a def.gw-uk fele
kuldik a csomagot
vagyis leg1szerubben akkor jarsz, ha a 10-es gepek gw-nek 1 statikus
route-al megmagyarazod, merre is van a 192-es halo

> Meg egy kis fuszer, mielott javaslatot tennetek: mindenkinek kell tudnia
> mindenkivel kommunikalni!! Adott esetben az Internet felol ket gateway-en
> keresztul kell belatni a 192.168.x.x-es halo web es ftp szerverere, valamint
> a 192.168.x.x-es gepeknek kell latniuk a 10.x.x.x-es proxy-t es igy
> tovabb..... Az tehat nem megoldas, hogy en kilatok, ti pedig nem lattok
> engem.

internet felol sem a 10-es sem a 192-es nem fog latszani, ne remenykedj
max ha csinalsz valami vpn-t, ssh tunnel, stb.

udv

Gabor