[FreeBSD] par kerdes

Ferenc Szentpetery szefe at kvif.hu
2001. Május. 21., H, 11:32:58 CEST

Tamas Amon wrote:

> Csak azert kerdeztem, mert szereny programozoi tudasom szerint, a
> programok maguk kezelik le az ilyen szignalokat, megpedig ugy, ahogy
> akarjak. De ha ez szabvany, es mindegyiknek le kell kezelni, akkor
> rendben van... (Raadasul szebb is, mint a kill -9)

A signaloknak default kezelojuk van. Ez vagy kilepteti a programot,
vagy lestoppolja, vagy nem csinal semmit (man kill).
A HUP signal default kezeloje a programot kilepteti.
Minden ettol eltero viselhedest, pl. hogy ujjaolvassa a
konfig. file-t, meg kell irni. A HUP signal elsosorban
arra valo, hogy ha a kedves felhasznalo kilep, ilyet
kapnak az eppen futo processzei, es ettol leallnak.
A daemonoknal erre nyilvan nincs szukseg es lehetoseg,
ezert itt a HUP-ot mas modon hasznaljak ki.
Nem minden daemon fogadja el, erre a man-ban
kulon fel szoktak hivni a figyelmet. Mondjuk BSD-nel
nem emlekszem ilyenre, csak a nehai Digital UNIX-nal.

SzeFe