[FreeBSD] FreeBSD 4.3 + magyar programok

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Május. 19., Szo, 17:54:25 CEST

On Sat, May 19, 2001 at 05:42:47PM +0200, Gabor Suveg wrote:
> Hello!
>
> hogyan tudom a 4.3-as freebsdben elerni azt hogy a programok (foleg a
> GIMP) magyarul irja a menuket?
>
> ha beallitom a LANG=hu_HU-t akkor magyar menu jon be, de a menuket
> ahol egy szoban van ekezet, akkor odaig irja ki ('F    '<-Fa'jlt)
> amig ekezet van.
>
> best wishes,

Hali!

1) Allitsd be a latin2-es fontot (mar latom fel is nyomtad a bsd.hu-ra,
ugyhogy tudod melyik az:-)

2) Allitsd be a megfelelo magyar bill.kiosztast (keymap)

3) Allitsd be a magyar locale-t.

Ebbol az elso ketto lazan kafan megy sysinstallbol emlekeim szerint, a
harmadik egy kicsit nehezebb ott egy kulon login class kell ami a magyar
usereke, es utana minden magyar usert abba fel kell venni, de elonye, hogy
nem kell kulon minden shellnel allitgatni, meg kulon exportalgatni
mindenfele env. valtozot. Valahogy igy gondolom: (/etc/login.conf)

hungarian:Hungarian Users:\
        :charset=ISO-8859-2:\
        :lang=hu_HU.ISO_8859-2:\
        :tc=default:

De a login class neve barmi lehet persze.

cap_mkdb-vel epitsd ujra a login.conf.db-t.

Aztan ha egy magyar user jon akkor szepen megcsinalod neki az accot es
aztan vipw es a megfelelo helyre (rogton a nev, jelszo, UID, GID utani
mezobe) beirod, hogy "hungarian" az idezojelek nelkul persze.

Kesz. Mikor legkozelebb belepsz, mar magyarul lesz ami lehet.

Na most jutalombol ezt mind felirhatod a bsd.hu-ra:-) Na jo csak vicceltem.
Benne van a Handbookban kulonben, ugyhogy majd azzal egyutt lefordul
valamikor.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *