[FreeBSD] xwindows terminla fagyi - meg mindig

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Május. 11., P, 16:13:52 CEST

Szia!

On Fri, May 11, 2001 at 02:23:19PM +0200, Zsolt wrote:
> Csereltem kartyat S3 Trio 3D/2X-rol S3 Savage4-re, de a helyzet ugyan az!

Egen.

> Egyebb eszrevetelek:
> 1. 640x480-as felbontasban minden dolgozik ahogy az
> megvan irva, de ahogy feljebb valtom a rezoluciot kesz. (KDE)

Aha. Nem arrol van szo, hogy a monitornak egy kicsit sok a valasztott
felbontas es szinmelyseg kombinacio? Mert a KDE azert eleg sok szint
hasznal...

> 2. Probaltam Windowmaker-ben 1024x768-ban es mukodott (rendessen ment
> a terminal)

Aha. Hat... lehet, hogy a KDE igenyesebb ilyenekre?

> 3. GNOME - Sawfisht es GNOME - Enlight..t nem tudom felinstalalni (error)
>    a 4.2-es CD-rol !?!? Othon is ugyanerrol a CD-rol probaltam es ott
>    sem ment (az en CD-m a rossz vagy kulonben is bug-os a dolog)

Nem nincs fenn minden csomag ami kell neki. Poen mert az installkor is
lehetne elvileg valasztani mint lehetoseget. De sajnos ez van. Netrol utan
lehet persze tolteni de ez a tenyen nem valtoztat.

> 4. neztem bootolaskor milyen kartyakat ismer fel es furcsalom a
> kovetkezo sort:
> pci1: <S3 Savage 4 graphics accelerator> at 0.0 irq 5
> az az igassag, hogy egy AGP kartyarol van szo, es a 0.0-at sem ertem!?

Ez normalis, csak annyit jelent, hogy a kartya nem hasznalja az AGP slot
kulon elonyeit. A 0.0 miatt ne aggodj, csak azt jelzi, hogy hol van a
buszon a kartya.

> Esetleg kernelben is kell valamit allitani?

Ha akarod kiprobalhatod azt, hogy 'device agp' es akkor felfedezhetsz egy
AGP device-t is majd a bootkor de igazabol ennek csak akkor van
jelentosege, ha X-ezel es ott a driver tamogatja a gyorsitast es jol is van
konfiguralva... amiben majd valaki mas segit mert nekem Savage-m nem volt
sose, de ugy tudom eleg jol tamogatott kartya.

> Ma ha lesz idom meg kiprobalok meg egy Nvidia TNT2-t hatha beindul a
> dolog.

Nezd meg, hogy a monitor mit bir ki es hogy a modeline-k jol vannak-e
beallitva... nalam is igazabol nem a kartya, a monitor nem birja a tempot.

> Tovabbi otleteket varok...

Ennyi egyelore...

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *