[FreeBSD] MPEG lejatszas

Gabor Zahemszky ZGabor at CoDe.hu
2001. Már. 22., Cs, 12:13:38 CET

Sziasztok!

On Thu, Mar 22, 2001 at 11:15:56AM +0100, Aries wrote:

> [...]

En is epp ezt csinaltam ejjel fel kettoig - visszatertem a sztorira.

> Explicit is meg lehet neki adni. Ez csak feature, vagy jobb lenne, ha
> pingvin alatt sem ismerne fel automatikusan?

Szerintem Sziszi arra gondolt (amire en is), hogy az lenne a jobb, ha nem
ilyen modon ismerne fol.  Ne kerdezd hogyan, nem nagyon neztem mit keres,
es azokat mi egyeb modon lehet megtudni.

Haat!  Itt azert ne'mileg ellentmondok.  Ha valamihez nincs doksi, de igy
el lehet indulni, akkor inkabb induljunk el igy, hatha kesobb megis lesz
doksi, lehet csinalni W*-tol fuggetlen codec-et.

Ez sajnos nem mukodik.  Hogy gyozzek meg (most nem konkret szemelyt) barkit
arrol, hogy jo neki a *x vilag, ha egy ilyen egyszeru dolgot nem tudok
teljesiteni: lejatszani neki egy ``egyszeru'' cd-n levo filmet.  Ha a
lejatszashoz (optimista vagyok: egyelore) kellenek a win-driverek, de azzal
a dolog megoldhato, akkor menjen ugy.

Szoval a helyzet a kovetkezo: mivel nem jatszom (illetve elsosorban nem
olyasmikkel), eddig a W* vilag csillogasa es elonyei nem tudtak megfogni.
Az elso igazan nagy pofaraeses ez ugyben a korabban emlegetett Eros Ramazzotti
cd kapcsan ert, leven a mindentudo xanim - finoman szolva - nem tul jol
teljesitett, es mint emlitettem, mast nem talaltam.  Tegnap kolcsonkatam a
Disney-fele Dino-kat, es masodszor is elkepedtem.  A gep, ha valaki mar
elfelejtette volna:
P-I-150 (nincs es nem is lesz tulporgetve, azt se tudom, lehetne-e), 64M SDRAM,
egy Symbios810a-n ulo 4x Plextor SCSI cd-lejatszo, S3Virge.  Ezek a
meghatarozok.  (Ja, meg Yamaha PCI-s hangkartya).  Ezek utan W98 SE a
dinokat teljes kepernyos modban is _gyakorlatilag_ akadozasmentesen jeleniti
meg, a hangjaval sincs semmi baj.  Butulok kedvenc kisordogomhoz, ahol
_persze_ az xanim ugyanazt a gorombasagot csinalja (UNK MPG a vegtelensegig,
aztan egy ido utan szaggatva, toredezetten, hang nelkul elindul, de
ELVEZHETETLEN, nem teljes kepernyosen, de a pici kis ablakaban is).  Ettol
begurultam, es elkezdtem keresni.  Kiderult, hogy van egy rakat olyan mpg
lejatszo, ami _akar_ jo is lehet.  (Csak a teljesseg igenye nelkul: avifile,
mpeg_play, mpeg2play, mpegtv smpeg, xine.)  Ezekbol packageban volt nekem
mpeg_play - OK, de nincs hang.  A sebesseg egesz jo - ablakban. mpeg2play
- egykutya.  xine - no ez egesz jo.  Ezek utan a csoda gyors
vonalamon nindent lenyaltam - illetve kezzel upgradelve a megfelelo port
leirokat, uj smpeg, uj avifile, uj xine, uj minden.  MTV - szinte OK, de
regisztracio nelkul elmegy a hangja.  Az uj xine rosszabb lett, egyszer
sikerult rabeszelni, hogy elinduljon, soha tobbet (shm* be van allitva az
igenyei szerint - legalabbis az elozo verzionak jo volt ugy).  Stb, az smpeg
az egyetlen, ami a teljesen nyiltak kozul jol teljesitett, ezzel lehetett
meg teljes kepernyos modon is nezni, de sokkal jobban szaggatott.  Mivel az
avifile-nek meg qt2 is kell, az tegnap mar elmaradt, es erosen tunodom,
hogy akarom-e mindazt lenyalni, fel ejszakan at forditani - viszont az
avifile is ugyanugy w32 driverekkel operal.  (Oszinten ezert erdekel a
dolog, mert hatha tenyleg jobban ki vannak optimalizalva.)  Mar megkaptam az
ER cd-t, ma este tesztelem vele azt is, leven az volt az eredeti igeny.

Neked talan nem, nekem se, de pl. a gyerekeim igen furcsan neztek, hogy
jo-jo, de azt a NAGY dinot mutassam, ami az elobb volt, nem ilyen kicsiket.
(Es egyelore nem jatszanak, de mi lesz, ha majd akarnak.)  Szoval kis lepes
az embernek ...

Ha az avifile (vagy akar a totalisan opensource, de Linux-only mplayer) w*
driverekkel meg tudja csinalni, akkor en igen is megalkuszom - addig, amig
mar nem lesz l*-only az mplayer, es nem kell qt2 az avifile-hoz, hanem sima
Xlib is eleg neki, es majd akkor lehet keseregni azon, hogy nincs-e
veletlenul jobb megoldas, mint atvenni egy windows-os meghajtot.

ZGabor at CoDe dot HU

Ui: amugy az smpeg szerint ez _nem_ DivX-es, hanem tan mpeg-1 fajel
formatumu dino volt.  Bovebbet az ER CD-n levo - viszonylag keves
dokumentacioval rendelkezo QuickTime-formaju - MPG-rol holnap, ha minden
igaz.

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"