[FreeBSD] MPEG lejatszas

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Már. 22., Cs, 10:43:36 CET

On Sat, Mar 17, 2001 at 11:01:26AM +0100, Aries wrote:
>[Ez meg en voltam]
>
> Lejacca.
> http://mplayer.sourceforge.net

Na csak, hogy visszaterjunk a sztorira... ma vegre megneztem. Ja, hat
szoval erdekes, nagyon erdekes, de meg erdekesebb lenne akkor, ha nem
tetelezne fel, hogy OpenSource == Linux. Igy sajnos elobb at kellene irni
ugy, hogy esetleg ott is fusson, ahol nem pingvinelnek. (Kulonosen ajanlom
mindenki figyelmebe a ./configure scriptet, amely ugy probalja meg
megallapitani a CPU kepessegeit, hogy cat /proc/cpuinfo. Auuuuuuu!!!!)

Aztan: windows codecek hasznalata: Broaf! Ennel azert mar legyunk
igenyesebbek, az OpenSource nem hulladekkultura, ami csak a win arnyekaban
bir eldegelni es magat csak ahhoz kepest tudja meghatarozni (ABM: Anything
But Microsoft). Ha valamire nincs leiras, akkor az nem lesz es kesz. Nem
kell nekunk se zart forrasu codec, se winmodem. Se VBScript. Terjen vegre
mindenki eszhez. Ha ez igy megy tovabb, akkor elobb-utobb a fejlesztes nagy
resze arra fog csak koncentralni, hogy hogyan lehet a windows programot
Wine alatt futtatni oszt kesz. Mint ahogy a Corel mar most is ezt csinalja.
Es az lesz a Linux mint tenyezo vege, szepen belep az OS/2 nyomdokaiba, ami
szinten leginkabb mint "a masik" tudta magat meghatarozni, es dicsekedett
vele, hogy milyen jol futtatja a win programokat. De akkor minek? A legjobb
win emulator a windows... legalabbis a desktop teruleten ezt komoly
veszelynek erzem. Az meg, hogy a Linux (vagy barki mas) jo szerver marad,
nem hirerteku, kulonosen ha azt ertjuk alatta, hogy tudja azt amit egy UNIX
mar husz eve tud. Marpedig ez a helyzet...

Hiaba, ezen a teruleten az utolso igenyes megoldas az xmcd volt, az fut
rengeteg oprenceren, es nem csak SCSI CD-ROM-okat tud hasznalni. Ja es
jelenleg az egyetlen program, ami pl FreeBSD-n nalam mukodik CD
lejatszasra. Jo lenne ha masok is peldat vennenek rola...

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *