[FreeBSD] Mikro vagy nem mikro

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Már. 21., Sze, 18:48:16 CET

Hello,

On Wed, Mar 21, 2001 at 03:30:06PM +0100, Hajdu Zoltan wrote:

> Mert a kernel egy nagy kernel modban futó process. S ezen nem változtat az sem,
> hogy vannak futás közben betöltheto modulok. A mikrokerneles oprendszereknel
> (pl. QNX) a kernel szinte semmit nem tud, pl. csak process schedule-t, stb. Minden
> más - a lemezkezelés, a net, de még a memóriakezelés is - egy user level
> process. Persze itt egy kicsit más a kernel level/user level jelentése.
>
> Egy részlet a QNX user guide-ból:

Igen, QNX-nél érdemes pl megnézni egy 'ps' parancs kimenetét, elég szép
listát ad.  Pl. ha hangtámogatást akarok, mert valamiért, akkor azt az egészet
be bírom húzni a kernelbe... nem, nem a kernelbe, na szóval parancssorból
elindítok egy programot a megfelelő paraméterekkel, felismeri a hangkártyát és
onnantól fogva van hang. (Ez így elég láma beszámoló, csak így
szemléltetésképpen, hogy én mit érzékelek a mikrokernelből. :] Meg érzékelem
azt, hogy kur*a gyors, de ez már lehet, hogy nem a mikrokerneles felépítés
miatt van)

> Az NT-re azt mondják, hogy mikrokerneles, de ott olyan speciális megoldásokat
> használ a Microsoft, hogy ha valami behal, az csak magával rántson mindent, mert
> mégis csak ciki lenne, ha a kék halál után a rajta futó apache még mindig aktívan
> dobálná  a 'powered by apache' képeket és egyéb lapokat :-)

Pedig előfordul ilyesmi, ha nem is pont a fent említett.

Üdv

Mico