[FreeBSD] cikk az Edupage-bol

Gábor Sebestyén gabor.sebestyen at freemail.hu
2001. Már. 18., V, 22:57:39 CET

airscape at bsd.hu wrote:

> Hali!
>
> A Mac OS X uj vizekre evez: a BSD Unix platform megbizhatobb a korabbiaknal, es egeszen maskepp nez ki - ez lehet, hogy zavarni fogja a regi rajongokat, viszont megkonnyitheti az ismerkedest a
> kezdok szamara.

Én éppen most gyu"rök egy Mac OS X példányt ... cool! Az Apple a
FreeBSD-t használta fel a BSD réteg "felfrissítéséhez" (a korábbi,
létezo" BSD réteg a NeXTSTEP BSD4.3-a volt, most így már 4.4-es és
kompatibilis a mostani BSD-kkel). Mellesleg az oprendszer mínusz az
Apple saját grafikus felülete és az alkalmazások: a Darwin, ami
ingyenesen letöltheto" (a forráskódja is! XP: várjuk ugyanezt sok
szeretettel! :)) ). Darwinra már van XFree natív, tehát egy teljes free
BSD változat :)

Az Apple elég merész húzást csinált a Mac OS X-szel, de sikerült (úgy
tu"nik) áthidalni azt a komoly API migrációs problémát (Carbon), amit a
Microsoftnak nem túlságosan (Win16 -> Win32) sikerült.

Összefoglalva: technológiailag is nagyon izgalmas, amit az Apple gárda
csinált (egy csomó Assistant (olvasd: wizard :)) ) meg miegymás Java-ban
van írva és egy "hídon" keresztül kapcsolódik a natív (ObjC / egyéb)
kódokhoz, stb.).

Már nézegettem egy-két dolgot az XP-vel kapcs. Háááát .... némi dizánj
lopás és gondolom, marad az eddigi kernel némileg pofozgatva ... plusz
megint áttúrták a felületetet, hogy Bill Gátez nagyanyja mégjobban tudja
használni, talán végre meg is fogja érteni :)) (Kitchen Computer).

Üdv!

Sebestyén Gábor