Nehany hir

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Már. 12., H, 17:02:40 CET

Hello mindenki!

Mivel latom mashol eppen front van, legalabbis az egyeseknel, (hiaba, itt a
tavasz, dagad a fa. Nem, nem jol ertetted, a fa.) ime nehany hir
lekotendo a figyelmeteket.

Kb tegnap ota a kovetkezo - korabban keresett - ujdonsagokkal gazdagodott a
FreeBSD, termeszetesen -CURRENT only.

1) Teljesitmenyorultek figyelem: mostantol - hala az uj CPUTYPE valtozonak
- a teljes rendszer forditasakor bekerul a CFLAGS-ba a march=... opcio. Ez
  a kernelre is vonatkozik. Az -Ox-el viszont tovabbra is ovatosan, majd
eljon mindennek az ideje. Jelen gepen mar az igy forgatott rendszer
fut, mind a 0.00024% sebessegnovekedes eszlelheto.

2) Biztonsagra igenyesek orulhetnek: az 5.0-ban mar lehet Blowfisht is
hasznalni a jelszavak kodolasara. Talan meg kiraly polok is lesznek, de
lehet, hogy azokat tovabbra is az OpenBSD gyartja majd:-)

3) Kenyelmi feature: van lehetoseg paste hasznalatara a billentyuzetrol is
(Shift+Ins) ill a kijeloles most mar a szoveg kurzortol is lehetseges, nem
kell az egeret odavonszolni.

4) Az uj, csendben keszulo, de annal forradalmibb entropy gatherer lassan
alakot olt. Az AES algoritmus gyors implementacioja csak bonusz. A FreeBSD lesz
az elso OS egyaltalan, amelyben az entropiagyujtes ezen modja megvalosul.

Egyelore ennyi, biztos van meg sok, de nekem legjobban ez tunt fel miutan
ket het utan upgradeltem. (meg az, hogy ha bennhagyom a 'device midi'-t a
kernelben, akkor bepanikol bootkor. Hmmm.)

Asszem a fejlesztok ismet megmutattak, a konkurrencia jegyzetelhet. De az
5.0 meg nagyon soka lesz kesz, mert borzasztoan instabil idonkent.

Erdemes ra varni!

Na ennyi voltam, lehet folytatni egymas agyalasat.

Udv:
Sz. Szegedrol, ahol minden bekes, kek az eg, sut a nap, meleg a leg es
csendben arad a Tisza.
* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *