[FreeBSD] "Nem latom" fajlok.

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jún. 25., H, 11:17:33 CEST

Hello,

On Sun, Jun 24, 2001 at 09:14:03PM +0200, Attila Nagy wrote:

> Bar azt hiszem ez hulyeseg, mert ezesetben nem csak az aramkimaradas
> okozhatna fajlrendszer-serulest, hanem tonkremenne az magatol is, mukodes
> kozben.
>
> Ha viszont ezt a lehetoseget kizarjuk, hogy lehet az, hog a fajlrendszer
> *lecsatolasakor* (ha hihetunk az eredeti levelnek) nem kerulnek kiirasra
> ezek az informaciok?
>
> Erre mondhatna valaki egy jo elmeletet :)

Első elmélet a fenti: szar IDE cache.  Probléma tényleg az, hogy ha ez
ennyire súlyos volt nála, akkor miért nem vágta tönkre üzem közben úgy
magától a fájlrendszert.

Második elmélet: softupdates annyira késlekedett kiírni az infókat
(esetleg vmi bug miatt *nagyon* késlekedett), hogy a kolléga megunta a
várakozást és elvégezte az említett műveleteket, de csak reboot után
javult meg.  Probléma:  remount után miért nem javult meg?

Harmadik elmélet: Soren említette egy levelében, hogy nagy gondban van,
mert az ATA driver a felsőbb rétegektől nem kapja meg normálisan, hogy mikor
kell a diszkre írni (flush).  Ha ezt belevesszük a képbe, meg esetleg némi
softupdatest, meg ilyenek, akkor ott elképzelhető, hogy remount-nál sem
fogja az ATA driver kiírni, amit kellene.  Viszont elképzelni sem tudom, hogy
van ez pontosan, viszont az biztos, hogy a nagy listákon is lehetett
találkozni ilyen problémákkal, ezért a legjobb tényleg egy -stable upgrade
lenne, sok minden változott...