[FreeBSD] "Nem latom" fajlok.

Pecsenyanszky Istvan pisti at c3.hu
2001. Jún. 24., V, 02:07:27 CEST

Hello!

> Vagy write cache + softupdates + régi FreeBSD verzió (4.2).  Ha a
> softupdates minimális változásait becacheli a diszk, és nem írja ki, az
> pont ilyeneket csinál.  És az eddigi reportok szerint bizony becacheli.
> Ha nagy load van a diszken, akkor azért, ha meg kicsi, akkor meg azért.
> Kis loadnál ugyanaz az effekt, mint hálókártyáknál:  egy bizonyos
> cache-telítettség alatt bizonyos vinyóknál csak úgy ott marad az adat
> kiírás nélkül.
>
> Nem véletlenül lett az a write cache defaultból kikapcsolva...

En meg most sem ertem, mi koze van a diszken levo cache-nek ahhoz, hogy
hogyan irja ki az oprendszer a soft-updates dolgait. (Mar azon kivul, hogy
bekapcsolt iras cache-sel gyorsabban tud irni...)

Nem azert ajanlatos kikapcsolni az iras cache-t, mert ha jon egy
aramszunet, akkor elveszik a diszk cache tartalma?  Es ez kulonosen a
softupdates-nek tesz be, mert az pont azt hasznalja (használná) ki, es ugy
tartja minden pillanatban konzisztens allapotban a file rendszert, hogy
bizonyos dolgokat sync ir a diszkre.  Az iras cache miatt viszont a diszk
azt mondja, hogy kiirta, amit kellett, de kozben nem is, aztan ha jon az
aramszunet, akkor hiaba ugyeskedett a soft-updates, kuzdhet az fsck.

De csak azt akarom mondani, hogy bekapcsolt iras cache szerintem nem
okozhat "nem latom" file-okat.

p.