[FreeBSD] "Nem latom" fajlok.

Pecsenyanszky Istvan pisti at c3.hu
2001. Jún. 22., P, 23:45:22 CEST

Hali!

> Tobb helyen (itt is) felmerult mar, hogy az IDE diszkekben levo cache neha
> megfogja az adatokat, a softupdates pedig arra epit, hogy amit o odaadott
> kiirasra a diszknek az ra is kerul a platnikra.
> Ha ez nem tortenik meg, az is elkepzelheto, hogy nem szabadul fel a hely,
> a softupdates ezt amugy is szereti kesleltetni (es ezert nem ajanljak root
> particiora, mert frissiteskor gyorsan betelik)...

Szerintem attol, hogy valami nincs kiirva fizikailag a diszkre, meg nem
fogja a df azt mutatni, hogy nincs hely, ha egyszer letorolted a
file-okat...  A softupdates persze eredmenyezhet ilyet, de a softupdates
mukodese is tok fuggetlen attol, hogy be van kapcsolva az iras cache a
diszken vagy sem.

En ott maradtam le, hogy a bekapcsolt iras cache aramszunet eseten
okozhat gondot (pl. bekapcsolt iras cache eseten a softupdates-es particio
gyakorlatilag ugyanolyan, mintha async lenne mountolva).

Pisti