[FreeBSD] chvt

Murzsa Norbert kuksi at innet.hu
2001. Jún. 19., K, 09:31:51 CEST

On Mon, Jun 18, 2001 at 03:17:32PM +0000, Gabor Zahemszky wrote:
> Mivel nem tudom, a chvt hogy mukodik, nem ertem a kerdest.  Ha nem csak
> a kimenetet akarod, akkor mit?  Mert mondjuk ha a bemenetet, akkor
> nem ertem, a sima < miert nem jo.  Ha meg mast, akkor mit?

Valamilyen parancs segitsegevel az egyik ttyv?-on elinditani egy programot.
Oda menjen a kimenete is..persze.., de ha promptot ad es var a
valaszra, akkor az is ott legyen.

A linux-os chvt (change virtual terminal) csak annyit csinalt, hogy..:

#!/bin/sh
#
# atvalt a 9-es virtualis consolra
chvt 9
# lefuttatja a progit
/valamilyen/parancs

Lehet, hogy en fejezem ki magamat pongyolan.
Vegulis az is jo, ha boot idoben indul el egy script valamelyik
ttyv?-n.

De akkor a problemam:
Futtatok egy squid-et Jailben.
A Jail kornyezetenek definialasa utan eliditom a squid-et.
Ha kesobb belepek a Jailbe a processzlistaban nem latom a squid-et,
csak ha a JAilbe valo belepes utan belulrol inditom el(en meg bootolas
kozben szeretnem a squid-et elinditani a Jailben). A zarojeles resz is
sikerul, viszont a squid logjainak rotalasakor kerulok bajba.

Kivulrol nem tudok "squid -k rotate -f /config_fajl" parancsot kiadni.
Mert hibauzenetet kapok vissza.
Ha belepek a jailbe es ott inditom el a squid-et interaktivan, akkor
persze latszik a processzek kozott - belulrol - es tudom is rotalni,
de az interakcioval (mar en inditom a Jailben) boot alatt nem tudok
elni.
A logrotate parancs + a squid ujrainditasa Jail-en kivulrol...ez meg
olyan nem tul elegans dolog..:-(

Szoval keresem a megoldast...
Arra is gondoltam, hogy definialok egy jail-t egy "test" parancsot
lefuttatok, aztan egy scriptbol belepek a Jailbe es ott ..pl. a
.bashrc-n keresztul inditom a squid-et..es a vegen egy vlock-kal
lezarom a terminalt. Csak ehhez az kell, hogy pl. bootkor a script
fusson le valamelyik virtualis terminalon (bsd alatt meg nem csinaltam
ilyet.).

Persze lehet, hogy ez a "'squid -k rotate' in jail" sokkal egyszerubb
megoldassal bir, mint ahogy en gondolom..csak nem tudom..

Azert koszonom, hogy valaszoltal a levelemre.

--
kuksi
email: kuksi at innet.hu