[FreeBSD] Summary: Is Microsoft using the BSD TCP/IP stack? (fwd)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jún. 18., H, 15:43:51 CEST

Hali!

NA ahogy igertem itt a tobb nyuz:

http://public.wsj.com/news/hmc/sb992819157437237260.htm

Na mostan nem akarok rosszmaju lenni, de:

1) A Hotmail reszben semmi baromi nagy leleplezes nem volt, az MS
beismerte, hogy DNS szerverkent es a hirdetesek szolgaltatasaban meg mindig
hasznalnak FreeBSD-t. Nem hinnem, hogy sokan hasznalnak az NT-be epitett
DNS szervert, tehat ez nem egy forradalmi ujdonsag. A maradek pedig
szamhaboru, mert ha ok azt mondjak, hogy mondjuk tobb geppel de
kizarolag w2k-val is el tudjak erni ugyanazt a megbizhatosagot, akkor
lehet, hogy igazuk van abban is, meg abban is lehet, hogy ettol meg a
FreeBSD egy kiraly web platform.

On Mon, Jun 18, 2001 at 12:19:10AM +0200, Attila Nagy wrote:
> Date: Sun, 17 Jun 2001 11:20:32 -0700
> From: Jordan Hubbard <jkh at osd.bsdi.com>
> To: hackers at freebsd.org
> Subject: Summary: Is Microsoft using the BSD TCP/IP stack?
>
> I just thought I'd summarize since this generated so much response.
>
> It's apparently just not possible to really tell for sure without
> looking at the source code, and it was not possible to get ahold of
> any of the University licensee's or Microsoft developers in time to go
> into that level of detail.  There were a few "telltales", however,
> [...]

2) Ez volt a masik bejelentes, de ebben se volt sok uj, mert hiszen a
Linuxon kivul nem nagyon tudni masik sikeresnek bizonyulo TCP/IP
reimplementaciorol, ami egynel tobb termekben is szerepelne. Arrol nem
beszelve, hogy mivel a BSD fele volt a referencia implementacio, eleg nehez
hozza egyaltalan nem hasonlitani, es indok se volt ra. Ez olyan, mintha az
AT&T labor kijelentene, hogy jeee minden ma piacon levo UNIX hasznalt
valamit az o megoldasukbol, plusz meg paran. Ez igy van.

Az mas kerdes, hogy az MS allitolag ket nappal ezelott tagadta azt, hogy a
cegnel OpenSource szoftvert hasznalnanak, ami egy hulyeseg volt. Nyugodtan
mondhattak volna, hogy a Hotmail (meg a LinkExchange, meg az MSN, meg az
Xbox, meg a...) nem reszei a ceg "kemeny magjanak" es ezert tkp nem szamit,
hogy mit hasznalnak, es tenyleg nem. Azt ugyanis tovabbra se hiszem, hogy a
Microsoft fejlesztok a Windowst vagy az Office-t, vagy barmi mas MS
termeket sutyiban UNIX munkaallomasokon fejlesztenek es nem Visual
Studioval. Az meg teljesen jozan es normalis hozzaallas, hogy ha van egy
nyilt forrasu megvalositas valamibol, akkor megnezem azt, mielott nekiallok
az enyemnek, es igy tanulok hasznos dolgokat, ld IPv6, noha ott pl biztos,
hogy nem 1:1 kopiztak, mert kivetelesen meg a forrast is kiadtak, igy
mostanra mar kiderult volna. Szerintem ez volt a masik esetben is:
megneztek a BSD-fele stacket, ami tetszett atvettek, ami nem azt meg
megcsinaltak. Emberuk van ra...

De hat hiaba itt latszik mekkora kulonbseg van a marketingosztaly meg
mondjuk az MSDN eldugott sarkaiban fellelheto white paperek celkozonsege es
mondanivaloja kozott. Csak hat a sajtoban csak "Mi sohasem...!" vagy eppen
a "Mi mindig...!" vagy eppen a "Majd mi megmutatjuk...!" ami jol megy, a
"Majd meglatjuk..." vagy a "Nem szegyen tanulni..." vagy a "Az attol
fugg..." vagy eppen a "Mindenki masban jo..." nem hangzik olyan jol (Bar a
Portocomnak egyszer mintha egy rovid ideig lattam volna olyan reklamjat,
hogy "Talan nem a legjobb, de a legolcsobb":-)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *