[FreeBSD] menozes (OFF)

Gabor Zahemszky ZGabor at CoDe.hu
2001. Jún. 15., P, 16:25:44 CEST

On Fri, Jun 15, 2001 at 02:34:58PM +0200, bishop wrote:
> nezd, az ha valakinek akar csak egy lista miatt hire megy az kesobb
> konkretan
> mint akar egy munkaajanlat is megjelenhet. pl a bsd ma kezd olyan
> divathullamma
> atcsapni mint egykor a linux tette. egy ilyen divathullamra pedig az a
> jellemzo
> hogy aki meglovagolja az kesobb sokat profitalhat belole... az
> egyesuletek ennek
> tipikus peldai, egy X egyesulet vezetoi szamara eleg jol hasznalhato
> referencia.
> (persze csak az a problema ha a tudas nincs aranyban...)

Szevasz!

0) ezen a listan egy idoben kotelezo ugyan nem volt, de szoktak koszonni.

1) mostantol kisse meg bunkobb leszek, akit zavar, itt nyomja meg a megfelelo
gombot

2) masodszor volt szerencsed ebben a temaban olyasmit mondani, amit biztos
nem nekem szantal, de magamra nezve sertonek talalok, igy erre a reszere is
reagalok

3) Ha jol emlekszem a 2 perccel ezelott olvasott dolgokra, az MBE elnoksegi
tagja irta, hogy olvas olyan listat, ahol az RTFM-valaszokat el sem kuldik.
Helyes, hogy van ilyen lista is.  Viszont mivel altalaban a listakra ilyen
kerdesek is erkeznek, nem hiszem hogy baj, ha valaki valaszol.  A legjobb
valasz a sima RTFM.  Ettol taglozodik le a hozza nem erto.  Ennel egy fokkal
mondjuk hasznosabb, ha az oldalszamot is megirjak.  Remenyeim szerint a
valaszaimban az rtfm mellett ezert talalhato ott az is, hol van az az fm.  En
eletem elso munkahelyen majdnem elsirtam magam, amikor X-ik kerdesemre ez volt
a valasz: folulrol a harmadik polc, balrol a negyedik konyv.  Aztan hasonlo
valasz meg jott az illetotol egesz addig, amig otletekbol kifogyvan nem
megkerulni akartam a problemat, hanem megoldani - tehat levettem a konyvet.
Azota szemelyesen megkoszontem neki, ugyanis az elmult kb 13 evben eltem
abbol, hogy megtanultam szakirodalmat olvasni, es azota sem felejtettem el.

4) mint a levelezolistan - ha idom engedi - sokat pofazo illeto, valamint
mint az MBE elnoke, ugy erzem bizonyos momentumok ram vonatkoznak, ugyhogy
legyszives maganban jelezd azokat a munkalehetosegeket, ahol engem
MBE-elnoki minosegem miatt, valamint ezen a listan a legnagyobb pofajukent
szamon tartott illetokent szivesen alkalmaznanak.  Hatha jobb, mint a
jelenlegi allasom.

5) a kurva eletbe, ne mosolyogj azon, hogy Te tudod, hogy mely howto-ban
vagy faq-ban van a valasz, amit az elotted szolo sajat kutfobol adott
valaszkent adott, hanem elozd meg az okoskodasat azzal, hogy te irod meg a
megfelelo URL-t - esetleg par szoban osszefoglalva a legfontosabbakat (mert
eseteleg az illeto nem kepes az url-hez eljutni; vagy mert nem tud annyira
angolul/franciaul/nemetul/oroszul/anyamtyukjanyelven, hogy akarcsak a
lenyeget kihamozza)  Ha meg nem teszed, akkor kussolj utolag is.

6) ez mar nem tartozik a targyhoz: ZG kollega valamikor a heten kuldte kis
szosszenetet a baromi mely konyvtarstruktura Tru64-es problemajarol.  Ha
megengeded, ezzel kapcsolatban elmondom az en valaszomat, sajnos nem emlekszem,
mely faq-ban vagy howto-ban olvastam, legy szives majd egeszitsd ki:

A dolog kisertetiesen emlekeztet egy kb 2-3 evvel ezelotti FBSD-s bugra:
az fts(3)-ban volt egy aranyos hiba.  Lenyege: hozzunk letre a megengedettnel
joval melyebb konyvtarstrukturat, aminek a feldolgozasanal az fts-t hasznalo
segedprogi majd elhal.  Hasznaljuk ki, hogy pl. a daily/weekly-bol futo find
ezt az fts-t hasznalja, es root jogokkal fut, kellemes kis exploit volt,
amely megcsinalta a strukturat, este a find elhasalt, es jo kis SUID-os shellt
csinalt.  Az exploitot atneztem, lefuttattam, majd szembesultem a
problemaval: nem tudom kitorolni.  Kihasznalvan, hogy az a kodocska millio
melysegben hozott letre "asdfghjklasdfghjklasdfghjklsdfghjkasdfghjkl" vagy
valami hasonlo nevu (de csak egyetlen) alkonyvtarat, nemi fejtores utan en
is azt a megoldast (illetve hasonlot) valasztottam, amit itt javasoltak:
egy scriptecske, ami vegtelen ciklusban  hajtja vegre a "cd *"-ot, majd
amikor ez hibat ad - leert az aljara, es mar nincs alatta semmi, kiad egy
"rm *"-ot (hogy kitorolje a find elhalasakor keletkezo core-t), es aztan
vegtelen ciklusban cd .. ; rmdir *.  Persze mivel ez szepen ki is jonne, es
takaritana tovabb, annyit meg beletettem, hogy az elso alkonyvtarba
csinaltam valami xyz nevu filet, es a torlo vegtelen ciklus lealt ennek
sikertelen torlesekor - de ekkor a fa mar majdnem teljesen megszunt.  Akkor
ezt perlben irtam meg, most itt a hevenyeszett sh-s verzioja:

#!/bin/sh
cd blabla
touch xyz
cd blabla
while :
	do
	cd blabla || break
	done
rm *
while :
	do
	cd ..
	rmdir * || break
	done
rm xyz
cd ..
rmdir blabla
cd ..
rmdir blabla
exit 0

===
ennyi.

ZGabor at CoDe dot HU

Ui: csak mert kurvara erdekel: a .sig-emet melyik FAQ-bol vettem?

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"